September 10, 2004
Hej!
Jag ska köpa nya hårddiskar snart och det enda jag värdesätter är tillförlitlighet och stabilitet. Jag vill inte under några omständigheter få dataförluster p.g.a. kraschad disk.
Visst, jag vet, fullständigt trygg kan man aldrig vara, men jag menar mer att jag vill inte driekt ha en disk med Raptorns "tillförlitlighet" om ni förstår vad jag menar.
De ska stå i en backupserver/fileserver jag startar vid behov och då kan den gå några hundra timmar i streck för att sedan stängas ner. Helst skulle jag ha igång den 24/7, men jag vill inte slita på diskarna i onödan och jag har har redan tillräckligt hög elräkning för att ha råd med en dator till som går dygnet runt.
Jag är öppen för alternativ, men just nu gäller Seagate ES2 eller Seagate 7200.11. Är det någon som är att föredra? SATA2 gäller på båda eftersom jag fixar ny server i maj.
MrRunaway
April 13, 2004
Skall du ha bäst garanti är det ju Seagate:s hdd:ar som gäller, men rent värme och ljudmässigt är väl inte dessa ledande för tillfället iaf, där är WD:s nya disk mycket bra, + samsungs F1 diton, men det där med att Raptorerna skulle var mindre tillförlitliga, har iaf jag inte hört något om?! 😕
1 Guest(s)