May 16, 2001
Jag köpte en Seagate Barracuda IV 80.0Gb 7200rpm på Dustin. Jag körde in WinXP och installerade winrar, norton antivirus och HD Tach 2.61.
När jag kör HD Tachs hårddisktest får jag lite konstiga resultat.
Sequential speed: ~12000kb/s
Random Access Time: 14,9ms
Read Burst Speed: 15mbps
På 64bits.se test av hårddiskar läser samma hårddisk (fast 40gb) i ~40000kb/s
(Dock testade dom helt oformaterade hårddiskar)
http://www.64bits.se/recension.....hdtach.gif
Jag formatterade hdn med Partition Magic 6.0 utan "Check for Bad Clusters". Kan det ha med detta att göra?
Varför får jag så dåliga resultat?
[ Detta Inlägg ändrades av: Odi den 2002-04-05 18:05 ]
December 28, 2001
Mitt nästa köp blir nog en Seagate Barracuda IV 80gb. De skall visst vara bra och tysta.
[ Detta Inlägg ändrades av: Petterk den 2002-04-05 21:08 ]
December 28, 2001
On 2002-04-06 13:58, Huge-RuLeS wrote:
Fast iaf min bya segate har jag haft stora värmeproblem med (Beror på att jag har datorn på dygnet runt) och datorn har ofta kraschat efter 6-7dar... och då har HD varit stekhet.....
Blev tvungen att köpa en Hårddisk kylare för att den skulle få en hyfsad temp
lät ju inte bra vad är det för seagate. Jag ska nog köpa deras 80gigare för den är så tyst.
Seagate Barracuda IV är en perfekt hårddisk för den som vill ha bra prestanda men ändå en mycket behaglig ljudnivå.
Sitter sjlv med två stycken 60GB diskar och de fungerar utmärkt. Tyvärr så är det minst sagt stora problem med Seagate Barracuda IV i RAID. Det är väldigt få som har lyckats få bra prestanda med två stycken Barracuda IV diskar i RAID och själv har mina diskar sämre prestanda i RAID 0 än vad en singel disk har.. 🙁
Men förutom RAID problemen är det en mycket bra hårddisk!
Tekniknörd som gillar att träna.
March 18, 2001
On 2002-04-06 17:41, Anton aka [NH]Woxxman wrote:
Tyvärr så är det minst sagt stora problem med Seagate Barracuda IV i RAID. Det är väldigt få som har lyckats få bra prestanda med två stycken Barracuda IV diskar i RAID och själv har mina diskar sämre prestanda i RAID 0 än vad en singel disk har.. 🙁Men förutom RAID problemen är det en mycket bra hårddisk!
Du får nya diskar från Seagate om du skickar in dina. De har specialgjort endast för Raid. Dock får du sämre prestanda med en Raid disk om du ska köra vanligt igen. Jag skrev till Seagate om detta problem och fick det som svar.
Hittade svaret från Seagate
"Seagate has created a version of the Barracuda ATA IV designed especially
for use in RAID 0 applications. Because you have reported a problem with
this model drive when used in RAID 0, we would like to offer to replace
the drives you currently have with drives which are tuned for optimum
performance in this application. Because these drives are tuned for RAID
0, if used in a desktop (single drive, non-RAID) application, the
performance may be slightly less than the drive you currently have. If
you would like to replace your drives, please contact me and I will ask
our Customer Service Group to arrange for the replacement"
Ronald D.
Seagate Technical Support
[ Detta Inlägg ändrades av: rockabilly65 den 2002-05-11 00:44 ]
August 19, 2001
On 2002-04-06 13:58, Huge-RuLeS wrote:
Fast iaf min bya segate har jag haft stora värmeproblem med (Beror på att jag har datorn på dygnet runt) och datorn har ofta kraschat efter 6-7dar... och då har HD varit stekhet.....
Blev tvungen att köpa en Hårddisk kylare för att den skulle få en hyfsad temp
Värme problem?
Min hårdisk ligger på 29 C rumstemp 24 C
1 Guest(s)