September 4, 2001
Hejsan.
När jag spelar spel och kommer till ett ställe som inehåller rök textur (eller snö som faller, dis) så blir min grafik seg. Det är som om musen får en fördröjning på 0.5 sekunder. Jag har de nyasta drivrutinerna från http://www.nvidia.com och allt, men problemet kvarstår. Detta har uppstått i båda de spel jag spelat som innehåller rökig textur: Half-life counterstrike och MaxPayne.
MKT tacksam för svar.
March 4, 2001
Dom flesta grafikkort blir nersegade när det uppstår rök...jag har t ex 99fps hela tiden i cs förutom när någon kastar rök, om jag står nära så går fps:en ner till kanske 40....men eftersom du har ett MX som är långsammare så märker du nog av fps sänkningen mer efetersom den kanske sänks till runt 20....
September 3, 2001
gör så att du går in i "Play CS" och väljer "Configure" eller något sånt..... där man kan välja namn på gubben och vad man vill sprejja på väggen... där tar du advanced, och till sida 2av2... där finns det en alternativ som gör att man kan skriva in en Smokebombs "complexity" eller något liknande.. ta ungefär 2 eller 3.. grafiken på röken blir mycket fulare men det hackar åtminstone inte.... och det är väl det som är viktigt i ett online-spel.
Och nej... flashbangs ska inte slöa ner dig... bara smokebombs.
September 3, 2001
om du tänker riktigt noga.... så var smokebomb gjord för att slöa ner datorn.... annars kan dom ju lika gärna använda en smoke table emulation .... när counterstrike först gjordes fanns inte så snabba kort som idag, så det är självklart att hacket är del av spelet.
å andra sidan så ser man ganska lite med en smoke.... så dom som har snabba grafikkort kommer ändå att besväras av att dom inte ser mycket. (vilket gör det hela ganska jämt för dom som har snabba respektive långsamma datorer)
May 23, 2001
Kolla in detta: http://replay.spray.se/tpl.php?i=19
Lite CS-tweaks.
[ Detta Inlägg ändrades av: newbee den 2001-09-07 07:37 ]
August 27, 2001
jo, om jag inte minns helt fel så beror det på att fillraten är så begränsad på MX korten så fillraten blir "fylld" meddetsamma. Röken du ser är ju bara vanliga texturer med en eller flera alpha kanaler som gör dom transparanta, och ju "snyggare" rök du har, desto högre upplösning har texturerna, dvs fillraten fylls snabbare upp, och då börjar kortet att "lagga", men väljer du rök med "sämre" kvalitetet, så har texturena som gör "rök" effekten lägre upplösning, och då fyller fillraten långsammare, vilket gör att det inte laggar så förbannat på budget korten...
[ Detta Inlägg ändrades av: CHoi den 2001-09-09 21:01 ]
1 Guest(s)