February 12, 2008
Hejsan tänkte bara fråga lite snabbt. Har en 160gb Maxtor extern hårdisk. Som har fungerat perfekt i 2år. Men nu när jag formaterade om min dator för 1månad sen så blev den helt plötsligt skit seg. När man går in i hårdisken och tex klickar på en mapp så hänger sig explorer. Eller så tar det kanske 5min innan man kommer in i mappen. Vad kan det vara för fel? Varför har den blivit så här? Har alla mina viktiga saker på den hårdisken också. Tacksam för hjälp MVH: Jonas
December 24, 2002
2 saker,
1. Om du har alla dina viktiga filer på den externa HDD'n.. se till att du skaffar en till så att du har backup.. Vad gör du annars NÄR den går sönder.. (för hårddiskar går sönder.. frågan är bara när)
2. Hade liknande problem med en extern hdd, det lustiga var att den inte var seg när den var kopplad mot en annan daotr.. löste aldrig problemet för jag skaffade en server som jag la alla mina filer på.. Kan bara tala om att HDD'n fungerar prima nu. Dock är den tömd och fylld ett par ggr.. Och datorn är både formaterad och bytt.. Så jag vet inte riktigt vad det berodde på.. Dock märkte jag att fler filer i samma mapp = betydligt längre tid att öppna mappen
February 12, 2008
Att en hårdisk går sönder för eller senare det vet jag också. Men min externa hårdisk är bara inkopplad när jag behöver den för att spara livslängden. Har provat hårddisken i en annan dator nu och där fungerar den perfekt. Så får skaffa mig en till hårdisk och föra över de viktiga filerna formatera den och se om det hjälper. Kan även tillägga att ibland kommer det upp ett meddelande där det står *FEL i VO-enheten*
1 Guest(s)