November 30, 2001
Hej jag har köpte en ny dator för ett tag sen från Sekvencia.Min fråga är att jag köpte processorn AMD Thunderbird 1200Mhz.Men när jag kollar in i datans egenskaper så står det så här.
Dator:
AuthenticAMD
AMD Athlon(tm)processor
är det samma eller har de lurat mig.
det har varit så att jag beställde ett datorpaket från deras annons. men när jag fick hem det så hade de ändrat för det mesta av innehållet
tex:
grafikkortet skulle jag få:
PixelView GF2 MX200 32mb,AGP,tv-out men fick istället:
Xelo MX 200 32mb,AGP, tv-out och när jag har installerat CD:n så står det GF2 MX400.
Hårddisk:
IBM Deskstar 41.1Gb 5400rpm, ATA100, IDE men fick istället:
Fujitsu 3.5" Silent 40.9Gb, ATA-100, 5400rpm, IDE
Skärm:
AOC 17'monitor 7VLR+,0,26-TCO-99 men fick istället:
Philips 107E, 1280x1024 70Hz, 17"
Fläkt:
Fläkt för AMD 1.2GHz men fick istället:
Fläkt Spire, Alu,-> Intel PIII 1.2GHz
Låda:
Miditower ATX 219 250W Blue line skruvlös. men fick istället:
MidiTower ATX, 300W, NoName
CD/DVD läsare:
Delta 12xDVD/40xCD, IDE Retail men fick istället:
LG DVD 12x40xRetail IDE, bulk
Vad blir resultet har de lurat mig helt totalt.
det var så att jag traffade en kompis och jag berättade för honom om att jag har köpt en ny data från Sekvencia, och då sa han att de var bra på att blåsa folk.
det där med processorn måste det inte stå AMD Thunderbird eller är Thunderbird och Athlon samma?
May 24, 2001
Thunderbird heter kärnan, Athlon heter själva produkten. Det är rätt med andra ord.
Resten av datorn är inte så himla fel heller tycker jag, du fick motsvarande komponenter, egentligen likadana fast med ett annat märke. Bättre det än att vänta flera veckor på att få sin dator med "rätt" komponenter.
Kolla i kontrollpanelen om det är ett Geforce 2 MX 200 eller MX 400 du fick. Om det är MX 400 har du fått ett grafikkort som är dubbelt så snabb som den du skulle ha fått.
Skärmen: AOC? vad är det för märke? Philips känner man igen iaf. Samma sak med DVDn.
Du vet förmodligen inte vad det är för skillnad mellan det du skulle få, och det du fick, du är bara upprörd över att du inte fick vad som stod på pappret.
Du kan lugna ner dig, det du fick är minst lika bra som det som du skulle få, kanske till och med något bättre.
August 16, 2001
Har pratat med 2 st som har köpt sina datorer på Sekvencia, de har köpt datorn med ca 1 års mellanrum och på deras datorer har Sekvencia satt lösenord på Bios.
Kolla så att du inte har det oxå!
Lätt avhälpt iof om man vet hur man gör, men inte snällt mot en nybörjare.
Sen är dom allmänt otrevliga, tex va jag i affären när dom skulle stänga - blev nästan utkörd!
Bojkotta Sekvencia så mycket det går!
Det finns bra mycket bättre affärer!
/Mats
1 Guest(s)