September 13, 2005
Vari ligger logiken att du vill ha BILLIGT och BRA på samma gång? Det är väldigt svårt att kombinera. Du kan inte hitta en Opel som är lika snygg och bra som en Lambo. Rent allmänt är det väldigt sällan bra att uppgradera för billig penning, bättre då att spara och vänta tills nuvarande modeller gått ner i pris.
I dagsläget är väl 939 rätt så billigt alternativ, men inte direkt framtidssäkert då det inte tillverkas några fler modeller dit utan de som säljs är kvar på lager sedan tidigare. Nu har du dessutom ett AGP-grafikkort vilket gör det än svårare att uppgradera "billigt" och "bra".
December 31, 2001
Ticker wrote: Sempron och Celeron e skit.. akts för dom, dom kommer sänka datorn prestandan så in i he---e j hade en sempron 3300+ 2 månaden var OK men sen segade den ner datorn jäveln så jag bytte till x2 4200+ och då blev datorn mycket stabilare och snabbare än förut.
Du snackar en väldig massa dynga.
Sempron processorerna är baserade på den gammla T-bred kärnorna som kom efter palomino.
Hur kan din dator fungera bra och sen helt plötlisgt bli seg ? Och du skyller det på din cpu ?
I detta fall skulle jag säga skit bakom tangentbordet.
Jag satte ihop en Sempron (64Bitars) 2800+ AM2 häromkvällen för att ha som CSS-server, och det gör den bra..
Vilken processor man väljer beror ju mångt och mycket på vad riggen skall användas till. Det är ju liksom ingen större vits att köpa t.ex en FX-60 för att hosta 20 pers på en CSS-Server.
Ska man däremot spela så kanske Athlon64 X2 eller motsvarande intel passar bättre, men sen har vi ju även plånboksfaktorn att räkna med.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 17, 2005
Antar att du ska byta moderkort åxå? i så fall skulle jag sattsat på ett begagnat socket 939 mob och en 3200+ a64 eller nått däråt (Ca1000kr). även om det inte är det senaste så blir det mycket för pengarna. Framtidssäkert? Nää men varför ska det vara det när man ändå vill byta om ett år? har man bara lagt 1000kr på uppgradering så behöver man inte oroa sig för framtidssäkerhet...
2 Guest(s)