July 14, 2001
Jag har en grabb på 8år som har köpt setllers IV, så tänkte pappa (jag) visa mig duktig vi gör en kopia på den så att du inte fördärvar den också. (Flertalet spel tidigare har blivet repad o obrukbara), så jag stoppar in den i CDRWIN och kopierar den, allt har lyckats. Men ack nej nu står det när man sätter in kopian, att man skall sätta in originalet, (suck) hur fan vet datorn det, har jag gjort fel eller går det inte att säkerhetskopierar en del skivor.
Tack på förhand av retad pappa som inget kan. (och han hatar hem-pc som öppnade ögonen för denna stora data djungel)
Ps /det ser inte roligt ut när pappor gråter framför sina barn / Ds
August 6, 2001
Flertalet dataprogram har idag olika sorters kopieringsskydd. För att kopiera sådana CD-skivor krävs till att börja med att man vet vilken sorts kopieringsskydd det är frågan om. När man vet det, börjar detektivarketet att få tag i en "patch-fil" eller liknande för att kringgå kopieringsskyddet. Vissa brännarprogram (t.ex. Nero)är också bättre än andra när det gäller vissa kopieringsskydd. Det finns också program som i viss mån känner av vilket kopieringsskydd som används (CloneCD) och kan därför bränna en fungerande CD...
Enklast är dock att spara kvittot, blir det fel på CD'n, brukar/skall tillverkaren ersätta den. (I de fall det inte går att skapa en "säkerhetskopia för eget bruk").
May 20, 2001
gå in på http://www.gamecopyworld.com och klicka sen dig vidare till game index och leta upp settlers IV där brukar det stå hur man ska göra.
1 Guest(s)