May 17, 2006
okej.. jag har inte gjort mycket med skärmen, spelat ancient wars sparta och där såg jag lite sen i css också. Lite jobbigt, inte ens spelat mörka spel eller kollat på film. Fick ingen DVI kabel till heller så det blir 300 kr till om jag köper en sådan. Sen kostar det äl att lämna tillbaka eller byta skärm på SIBA? har 30 dagars ångerrätt men tror det kostade om man hade använt varan..
December 1, 2006
Som Delph1 sa, kolla hur vanligt det är för modellen... Har iofs svårt att se att det inte skulle räknas som defekt, även om det är vanligt för modellen, om det blöder väldigt mycket... Men men, siba är ju förstås siba, vet flera bekanta som har stridit med dem om betydligt mer självklara fel än det här... 🙁
October 20, 2001
Att en skärm för 3000 borde ju funka klockrent men inte alltid.
Är ganska lätt i sig att kolla, alla skärmar med en respons på 8ms och under märks inte direkt av ögat men en på 12ms gör det för då syns små släpningar i filmer, när man drar ett fönster osv. Spela lite och kolla runt på färgerna om du tycker dom stämmer överens så är ju både du och skärmen på samma sida än sålänge 😀
Enda negativa som kan uppstå idag som skulle vara det mest störade är döda pixlar på en skärm, dom syns som små punkter och kan vara riktigt störande och du hade säkert redan märkt det vid det här laget.
Finner du ovanstående saker tillfredställande för dig så är det inte så mycket mer att fundera över utan ta fram en kall bärs och njut utav vad du nu tycker är kul vid burken 🙂
Trevlig helg!
1 Guest(s)