January 6, 2003
Jag tänkte skaffa ett 4870 X2 doch funderar jag över en sak kan jag använda mitt gamla nätagg eller måste jag skaffa ett nytt då den ej har en 8 pinnars PCIe kontakt har enbart en 6 pinnars det jag har nu är på 600W och är ett Mist agg. Vilka agg finns det isåfall? Har inte så mycket pengar över till ett extra nätagg så runt 1000 kr får det kosta.
Sen hur långt kommer det att vara har sett en del bilder men är den mer än 10 cm längre än ett 3870 som jag har nu?
Dator :Asus M3A32 MVP Deluxe||Amd 64 X2 6400+||ASUS EAH3850 Gold||6GB DDR2||4TB HDD||Logitech Z-680||Moddat Lian-Li PC 71
August 26, 2008
August 26, 2008
"Jag ska köpa en ny bil, en Audi på 200hkr.
- Gör inte det, en Skoda Felicia på 120hkr räcker"
Varför kan ni inte acceptera att folk köper en 100-200watt mer än vad som behövs?
Tror ni komponenterna går sönder, eller är det någon slags avundsjuka?
:-s
Tänk framåt istället, om 2-3 år kan vederbörande kanske ha bra användning av effekten.
Jag kan förstå om man varnar för att den frågande ev. tar i för lite, dvs är i färd med att köpa ett för klent agg, men ett som klarar effektåtgången med god marginal?
Och Corsair? Någon ny religion det där eller?
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 12, 2003
ilg@dd wrote: "Jag ska köpa en ny bil, en Audi på 200hkr.
- Gör inte det, en Skoda Felicia på 120hkr räcker"
Varför kan ni inte acceptera att folk köper en 100-200watt mer än vad som behövs?
Tror ni komponenterna går sönder, eller är det någon slags avundsjuka?
:-s
Tänk framåt istället, om 2-3 år kan vederbörande kanske ha bra användning av effekten.
Jag kan förstå om man varnar för att den frågande ev. tar i för lite, dvs är i färd med att köpa ett för klent agg, men ett som klarar effektåtgången med god marginal?
Och Corsair? Någon ny religion det där eller?
Du om någon borde ju känna igen dig i att inte ha stålar att slänga ut hela tiden. Varför skulle han lägga 1000:- på ett agg han inte behöver, när han om 2-3 år kan köpa ett betydligt bättre agg, om han då behöver det. Ett normalt system med ett 4870X2 drar runt 350W, därför ser jag absolut ingen som helst aning att skaffa något större än 600W, för att han redan har ett agg som är på 2-300W mer än han behöver.
Dessutom skulle nog en Skoda Felicia på 120hk vara en bra mycket roligare bil än valfri fet Audi med 200hk, men det är en helt annan historia.
Mean Machine wrote: Du om någon borde ju känna igen dig i att inte ha stålar att slänga ut hela tiden. Varför skulle han lägga 1000:- på ett agg han inte behöver, när han om 2-3 år kan köpa ett betydligt bättre agg, om han då behöver det. Ett normalt system med ett 4870X2 drar runt 350W, därför ser jag absolut ingen som helst aning att skaffa något större än 600W, för att han redan har ett agg som är på 2-300W mer än han behöver.
Dessutom skulle nog en Skoda Felicia på 120hk vara en bra mycket roligare bil än valfri fet Audi med 200hk, men det är en helt annan historia.
Inte för jag begriper vad min privatekonomi har med saken att göra, jag har nog så jag klarar mej och blir över.
Sen ser jag inte logiken i ekonomin när det gäller att köpa ett fisigare agg idag, för att senare om något år köpa ett häftigare?
Det är ju inte direkt så att aggregaten slits ut på 1-2 år, iaf inga jag haft.
Sen skriver han ju: "så runt 1000 kr får det kosta".. Själv skulle jag inte acceptera att folk kommer med diverse antydningar när jag väl satt budget på komponenten jag tänker köpa, frågar jag efter en komponent som kostar runt 1000:-, så är det inte prylar för 1500:- eller 500:- jag önskar förslag om.
Adapterkabel till agget han har föreslog någon. Jo, det kanske skulle funka. Fast personligen har jag bara dåliga erfarenheter av sådana där adaptrar.
Att du sen skulle kunna visa dej i hemtrakterna i en Skoda, ja, det är ju upp till dej.
😉
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
1 Guest(s)