January 12, 2004
Just nu har jag två st som är raid (hur ska man utala/säga det?)
Och jag ska stoppa in en till, en liten 20gb som jag ska ha som systemdisk.
Ska jag tänka på något speciellt eftersom dom är i raid, eller är det bara att göra systemdisken till master och dom andra till slav och köra på?
March 11, 2003
obelix wrote: Just nu har jag två st som är raid (hur ska man utala/säga det?)
Ska jag tänka på något speciellt eftersom dom är i raid, eller är det bara att göra systemdisken till master och dom andra till slav och köra på?
De två som du har nu, är de i RAID 0 eller 1?
Om de är i 0, så är det kanske inte så enkelt att flytta runt det hela. Är de i RAID 1 är det ju bara att bryta upp arrayen.
January 12, 2004
denstore wrote: [quote=obelix]Just nu har jag två st som är raid (hur ska man utala/säga det?)
Om de är i 0, så är det kanske inte så enkelt att flytta runt det hela. Är de i RAID 1 är det ju bara att bryta upp arrayen.
Har ingen aning
Hur kollar jag det?
December 5, 2001
obelix wrote: [quote=denstore][quote=obelix]Just nu har jag två st som är raid (hur ska man utala/säga det?)
Har ingen aning
Hur kollar jag det?
Varför kör du raid? 🙂
July 14, 2003
RAID-0 ökar prestandan som fan, blir ju fan nästan dubbla kapaciteten, därför kör jag det 🙂
Sen om din 20gb disk, det är inget vidare smart att köra en gammal slö skithårdisk som system, jag skulle skita i att stoppa in den i datorn överhuvudtaget, 20gb är så pass lite utrymme ändå!
Gör en egen partition på nån av dina andra hdds istället, förslagsvis den nyaste/snabbaste och installera OS'et på den istället!
January 12, 2004
optimuz wrote: RAID-0 ökar prestandan som fan, blir ju fan nästan dubbla kapaciteten, därför kör jag det 🙂
Sen om din 20gb disk, det är inget vidare smart att köra en gammal slö skithårdisk som system, jag skulle skita i att stoppa in den i datorn överhuvudtaget, 20gb är så pass lite utrymme ändå!
Gör en egen partition på nån av dina andra hdds istället, förslagsvis den nyaste/snabbaste och installera OS'et på den istället!
Har planer på att köpa en ny och ha som systemdisk
2 Guest(s)