Skakig handkontroll|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Skakig handkontroll
Mort Rouge
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 5, 2006 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Hej. Jag pluggade in extra strömtillförsel i min usb-hub, men dum som jag var tog jag fel adapter av någon knasig anledning! Resultatet blev att huben började att blinka frenetiskt och att min handkontroll, som satt i, slutade att fungera men körde sin skakfunktion hela tiden. Är det någon som vet nå't sätt att fixa det här problemet? Kontrollen är en Thrustmaster Firestorm Dual Power. Går att skruva upp om det behövs. Har ingen garanti längre på den, heller.

chippen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1614
1038918
May 5, 2006 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

kolla om det är en starkare eller svagare adapte... om den du råkade plugga in är starkare än orginal så finns risk för att du bränt något i hubben... prova kontrollen utan att köra den i hubben...

tror inte att det som är trasigt går att laga, försök snarare ta reda på vad som är trasigt och köp nytt...

Mort Rouge
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 19
1039074
May 6, 2006 - 11:37 am
sp_Permalink sp_Print

chippen wrote: kolla om det är en starkare eller svagare adapte... om den du råkade plugga in är starkare än orginal så finns risk för att du bränt något i hubben... prova kontrollen utan att köra den i hubben...

tror inte att det som är trasigt går att laga, försök snarare ta reda på vad som är trasigt och köp nytt...

Redan testat utan hubben.

Jaja, tack iallafall ;)!

chippen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1614
1039089
May 6, 2006 - 12:18 pm
sp_Permalink sp_Print

då har du nog brännt något i handkontrollen, ingenting man bara kan öppna och laga (om man inte är väldigt duktig förståss)... prova att snurra den i sladden som ett lasso och sedan dänga den i golvet eller i väggen eller nått sådant, det brukar vara skoj...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 346
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL