June 8, 2001
Köpte ett asus gf3 delux.
men när jag har fått skiten att fungera
så får jag skit poeng på 3dmark 2000/2001.
samma på Q3.
sen komm jag på att mitt mk stöder bara agp2
så köpte ett nytt mk asus cusl2-c.
men vilket strul att få den klockad.
får upp den i 933mhz. och windows funkar bra
sen startar jag 3dmark så krashar skiten,
provade att kolla drx8 test program å där är
det samma skit.
sitter på en PIII 700. ibm8.2 wsd8.2
192. sdram pc100 orginal.
Så till den stora frågan HAR stor funderingar på åsk pippin som det så fint heter
så det jag undrar är vad för mk ock minnen jag skall ha till mitt kommande system.
blev lite långt hoppas på ett snabbt svar.
MVH lill/penis?
siter på jobbet nu kl.00-46. hahahaha
Ja om du vill överklocka din pIII mer så testa att höja volten om du inte har gjort det. Annars om du vill ha ett T-Bird system så är det aldrig fel med ett Abit KT7A RAID eller liknande Sdram kort. Du kan annars vänta tills det kommer ut lite mer och bättre moderkort med DDR minnes stöd..
Tekniknörd som gillar att träna.
June 8, 2001
Tackar för svaren.
har redan provat att höja volten händer samma
skit en då.
minnena står i cas3 har provat lite variationer där men skit det med.
hängde inte med, hur ställer jag om minnes hastigheten?
en liten notis,
mitt gamla mk ABIT be6-2 var det inget strul med att klocka skiten.
var upp i ca:700@950. men där sa minnena ifrån.
era rek, om tb+mk+minnen.
räcker inte vill ha mer info.
nu är jag trött på skiten
ska bara ha AMD denna gång.
Mvh.lill/penis?
syns på cs servarna. (hahahaha)
:gråt:
May 16, 2001
Jag har också lessnat på min intel. Jag har ett CUSL2, precis som dig och en 700 med. Jag kommer upp i 933 i 1.80 volt. Det är ganska dåligt egentligen med tanke på vad vissa andra kan få. Min processor är cB0 steppad och borde klara mera men aja...
Jag tror att moderkortet inte gillar Win2k heller, eftersom jag får typ dåliga scores i 3DMark2001.
Aja, nu har jag köpt en AMD TBird 1.33GHz och beställt ett ABit KT7A-Raid. Hoppas det går bättre i Win2k. Annars får jag konvertera till Win98SE.
[ Detta inlägg ändrat av liket 2001-06-10 14:04 ]
June 8, 2001
Ja för tillfället så är nog AMDs 760 chip det man ska satsa på i ett DDR system.. men lita på att VIA KT266 snart är uppe och nosar där också..
March 4, 2001
2001-06-10 23:36, skrev Anton:
Ja för tillfället så är nog AMDs 760 chip det man ska satsa på i ett DDR system.. men lita på att VIA KT266 snart är uppe och nosar där också..
Nej men ska inte satsa på 760...utan på KT266 både Soltek och MSI har moderkort baserade på KT266 chipset och KT266 är ett stabilt chipset som är billigare och 760 och även snabbare OAVSETT VAR R126/R127 sitter...
I flesta testen för tillfället så verkar AMD 760 ha minst lika bra prestanda som KT266 chipet om inte bättre.. Jag skulle defenitivt säga att det är stabilt! Men att det är dyrare är en sak som är säker!
March 4, 2001
2001-06-11 15:43, skrev Anton:
I flesta testen för tillfället så verkar AMD 760 ha minst lika bra prestanda som KT266 chipet om inte bättre.. Jag skulle defenitivt säga att det är stabilt! Men att det är dyrare är en sak som är säker!
AMD 760 chipset är lite buggigare än VIAs KT266 och dessutom klarar AMD 760chipset inte av lika hög FSB som VIAs chip.
Ja men det var prestandan vi pratade om.. du behöver inte lägga ord i min mun..
Sen har väl KT266 varit väldigt buggigt i sin release.. Det var ju usel prestanda t.e från början..
"AMD-760 is still the fastest Socket A core logic. Thanks to its synchronous memory controller with SuperBypass support, AMD-760 is a definite leader in memory matters. On the other hand, this chipset is rather pricy and requires six-layer mainboards. "
Precis vad jag sa!
June 8, 2001
Tackar en, engång för alla svaren.
men nu tycker jag att man har ännu mer frågor.
Har kollat in komplett.se.
där har dom msi,asus,abit-mk.
så det finns att välja på,
läste en artikel om msi K7T-266 PRO-R
och blev hel tänd på det,
men det sitter ett VIAKT266 chip på det mk.
men ni säger att man ska ta AMD-760 chippet
tror f-n jag lipar snart:sad:
Det e ju samma priser på dom mk till och med
så penga frågan e skit samma.
Kommer att beställa i dag, 06/15.
dom nya prylarna så om ni har nåra nya råd så klämm fram det i dag slutar kl:10-00,
på lörda morgon.
VIAKT266 eller AMD770. Det är den stora frågan.:???:
December 23, 2000
2001-06-09 00:46, skrev lill/penis?:
Köpte ett asus gf3 delux.
men när jag har fått skiten att fungera
så får jag skit poeng på 3dmark 2000/2001.
samma på Q3.
sen komm jag på att mitt mk stöder bara agp2
så köpte ett nytt mk asus cusl2-c.
men vilket strul att få den klockad.får upp den i 933mhz. och windows funkar bra
sen startar jag 3dmark så krashar skiten,
provade att kolla drx8 test program å där är
det samma skit.sitter på en PIII 700. ibm8.2 wsd8.2
192. sdram pc100 orginal.Så till den stora frågan HAR stor funderingar på åsk pippin som det så fint heter
så det jag undrar är vad för mk ock minnen jag skall ha till mitt kommande system.
blev lite långt hoppas på ett snabbt svar.
MVH lill/penis?siter på jobbet nu kl.00-46. hahahaha
funderat på att byta namn??
June 8, 2001
1 Guest(s)