June 8, 2001
Aha!
Jag har ändrat min mail för ett tag sedan.. men har glömt göra det i forumet..
Du kan maila till [email=anton@nordichardware.com]anton@nordichardware.com[/email] i fortsättningen!
Men jag har svarat på ditt mail nu!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 8, 2001
April 17, 2001
Se Framåt ! Skit i allt snack om Via hit å dit. Det finns bara ett som gäller just nu & en tid framåt. DDR med AMD 760. Det är bara att titta på alla OC listor runt om i världen
så ser du vad som gäller. Via kommer nog att bli bra, men vem har tid att vara produktutvecklare åt VIA ?
Nja fast det verkar som om MSI har lyckats bättre med sitt VIA KT266 moderkort än med deras AMD 760.. I alla fall enligt recensionerna jag har sett..
MSI K7T266
June 8, 2001
Gubbs nu tar vi det lungt.:gasp:
efter alla funderingar så har jag bestält
T-bird 1.4 266ddr
MSI K7T-266pro-r
Pc2100 256ddr till å börja med.
GlobalWin cpu fläkt pallar 2ghz.
Allt finns på komplett.se
skulle jag vilja byta eller lämna nått tillbaks så kan jag få pengarna tillbaks.
det är vad man kan kalla service.
så nu blir det att vänta tills dom får hem prylarna.:corn:
Ps. Anton med mitt gammla system fick jag
4352 på 3dmark 2001. med upplösning 1280+1024
32bits.
PIII 700/880. o klockat graffekort gf3 8200
delux. drivis 1260 asus egna driv.
Abit be6-2 AGP-2 finns det bara på det mk
dock.
Jag tackar och bugar för era svar
när den nya Pc,n är klar så kommer jag lägga upp lite test resultat naturligt vis.
Mvh, lill/penis? :rull: :z::z:
June 8, 2001
men jag hade inte satsat på ddr... det äger inte... det är fräsigare med riktigt bra sdr minnen. (mina går i 150+ MHz )
Varför inte DDR minne i 150+Mhz.. (300+Mhz DDR)..
March 4, 2001
2001-06-11 15:53, skrev Anton:
Ja men det var prestandan vi pratade om.. du behöver inte lägga ord i min mun..
Sen har väl KT266 varit väldigt buggigt i sin release.. Det var ju usel prestanda t.e från början..
"AMD-760 is still the fastest Socket A core logic. Thanks to its synchronous memory controller with SuperBypass support, AMD-760 is a definite leader in memory matters. On the other hand, this chipset is rather pricy and requires six-layer mainboards. "
Precis vad jag sa!
OK dom har väl likvärdiga prestanda men som du säkert vet så har via börjat hjälpa moderkortstillverkarna att optimera sina moderkort och det verkar ha hjälpt en hel del, se shuttle testerna för mer information eller kolla på http://www.viahardware.com.
Dessutom så har AMD760 chipset en annan stor nackdel som inte rör prestandan, för att använda mer än 2st minnet på ett AMD760 kort så måte man ha registerarde minnen och dom kostar mer än vanliga...
Nja men det är inte mycket mer extra kostnad för registrerade DDR minnen.. Men visst det är lite dyrare.. men inte mer än någon hundring..
1 Guest(s)