May 9, 2001
Det är bara att köpa Windows.NET Server när det kommer ut. XP är ett klient operativsystem.
Kolla denna länk:
January 30, 2001
June 18, 2001
Jag vet!
kör in w2k server eller adv. server, -> start-> Run-> DCPROMO
Du rekommenderas att ha 2 diskar, eller 2 arrayer om du kör raidat.
Detta för att den disk som AD'ts logfiler ligger på får cachen avstängd på disken, vilket ger ljusår sämre prestanda.
Sen när den stått och skapat ett AD i ett par minuter (till en halvtimma beroende på dator), starta om och konfigga sedan DNS'en, eftersom W2k DC använder DNS och inte WINS.
Sen är du klar!
October 20, 2001
Ok, tack för hjälpen, fast jag vill inte ha win2k server igen, för det är så långsamt.. Min kompis har en domänserver på XP.. Fast jag vet inte hur han gjort... Har inte fått kontakt med han heller.. Men kan man inte göra det med administrationspaketet paketet som man kan ladda ner till XP??
October 20, 2001
On 2002-03-25 23:54, rsastin wrote:
Det är bara att köpa Windows.NET Server när det kommer ut. XP är ett klient operativsystem.Kolla denna länk:
Jag tog och installerade Windows.net . Fast det var ju inte särskilt bra enligt mig...
Kanske ska man satsa på Windows XP adv server istället!?
April 1, 2001
On 2002-03-26 11:54, tobbelobbe wrote:
Ok, tack för hjälpen, fast jag vill inte ha win2k server igen, för det är så långsamt.. Min kompis har en domänserver på XP.. Fast jag vet inte hur han gjort... Har inte fått kontakt med han heller.. Men kan man inte göra det med administrationspaketet paketet som man kan ladda ner till XP??
Windows XP är inte till för servrar!
Men det kanske går att slänga upp en domänserver med nåt 3:e parts program eller nåt.
Men det är Windows 2000 Server du ska köra. Och det är inte särskilt segt.
2 Guest(s)