October 5, 2003
Nyligen införskaffat mig ett uppgraderingspaket
Då allt är på plats är och datorn ska starta är skärmen död, (CPUn och FLÄKT ÄR RÄTT MONTERAD!)
Har följande:
Intel Core 2 Quad Q6600
Crucial DDR2 BallistiX PC8500 2048MB CL5 2.1V
MSI P35 NEO-FI, P35, 1 Gainward
GeForce 8600GT 256MB GDDR3, PCI-Express, DVI/HDMI/VGA/HDCP, SilentFX
Hiper Nätaggregat ATX 580W Svart
Ser att mitt moderkort MSI P35 NEO-FI och stödjer endast four unbuffered DIMM of 1.8 Volt DDR2 SDRAM
Och minnena är 2.1V. Moderkortet stödjer endast PC2-4300, PC2-6400, PC2-5300. Men varför i hela friden skulle då komplett annonsera detta moderkort tillsammans med dessa minnena?
Är det så att mitt moderkort som endast kan leverera 1.8V till minnen är orsaken till det hela?
Länkar till komplett:
Moderkort
http://www.komplett.se/k/ki.as.....roductTabs
Minnen
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=334571
Tacksam för svar
April 24, 2007
många har haft problem med volten till dem fär minnena. om MB säger att det bara "tål" pc 5300 är det konstigt att komplett. annoserat dem tillsammans.
ring komplett o fråga varför dem gett dig två asker som net är kompatitabla o dbe dem byta till några andra minnen/MB.
September 5, 2001
Nu ska du få höra.
Jag höll på med detta i säkert tre veckor innan jag kom fram till en lösning/problemet.
Hade precis samma fenomen, bytte nätagg, minne(mot samma tillverkare), grafikkort ja nästan allt du kan tänka dig men förgäves. Datorn ville inte starta och tillslut så trodde jag moderkortet var dött.
I ett sista försök köpte jag två stycken relativa stickor från TwinMOS, resetade bios och voila. Skiten startade. Ut med TwinMOS och in med mina OCZ Platina och datorn var död igen.
Kruxet är att högprestanda minnen vill ha högre spänning än vad som är default på moderkortet, så har du några noname minnen att bara boota upp BIOS med så du kan höja spänningen så är det gjort.
Det var iaf. mitt problem, hoppas det hjälper.
ABIT KN-9 Ultra med 3800+ och X1950XT samt nått smaskigt nätagg jag inte kommer på namnet på. Och, OCZ platina såklart!
2 Guest(s)