July 3, 2001
Jag har ett problem, står i valet och kvalet mellan två olika Dell skärmar. Den ena är en 17" Flatscreen, den andra en Trinitron 21".
Eftersom jag gillar att spela är jag rädd att 17" max upplösning (1280*1024@60hz) ska kännas hämmande. Sitter man med ett GeForce 3 kanske man vill kunna spela på högre upplösningar.
Datorn jag ska skaffa ser ut så här:
P4 1700mhx, 512 Rdram, Dell moderkort, GeForce 3.
Snälla hjälp mig välja.
Jag tycker helt klart att 21" är det bästa valet! Du säger inget om prisskillnad men jag antar att 21" skärmen ligger runt 12000kr. Det är väl säkert 3-4gånger så mycket ssom 17" varianten men sen kommer du nog inte behöva köpa ny skärm på ett antal år. När jag köpte ny skärm sist för 1-2 år sedan så valde jag mellan 17" och 19". Det blev 19" trots prisskillnaden. Jag kan säga att nu är man sugen på en ännu större skärm men jag är VÄLDIGT nöjd att jag inte köpte en 17"..
Tekniknörd som gillar att träna.
June 18, 2001
Skulle tagit flatscreen varianten!
Alltså ärligt talat, va fan skall du spela Q3 o liknande spel i 1280+ för ???
1280 räcker väl ?
Här får du ett par punkter för TFT skärmen!
1. Det är skönare och bättre för ögonen att titta på en TFT.
2. De väger inte 30kg+
3. De tar inte upp ett eget skrivbord!
4. Det är snyggt.
5. Avundsjuks faktorn är bra mycket högre på en 17" TFT än en 21" fettoklump!
August 14, 2001
Själv skulle jag gärna vilja ha en LCD, har extrema problem att få plats med min 17" på skrivbordet och samtidigt få ordentligt med plats mellan mig och skärmen. Just nu sitter jag på kortsidan och har tornet längst bort på skrivbordet och sedan skärmen typ mitt på. Jag vill inte ha skrivbordet utdraget från väggen för att få plats med skrämen på andra hållet. Fast 60Hz klarar man bara i en kvart.
August 28, 2001
April 2, 2001
Det du ska kolla på på den tunna skärmen är REK upplösning, INTE max!
Den flata ger betydligt skarpare och behagligare bild, vill jag nästintill lova, men det gäller endast stillbilder!
I rörelse så är det inte alls trevligt (fps=inte kul!).
Jag hade utan att tveka tagit 21":aren!
(frexten, scannern räcker med den billigare! )
1 Guest(s)