March 9, 2002
Tjo, har ett litet problem. Helt plötsligt för nån vecka sedan, så blev skärmen svart. En lampa blinkade, det verkade som om den gått i vänteläge eller nåt. Sen efter typ 10 sekunder kom bilden tillbaka, men senare försvann den igen och kom inte tillbaka. Var tvungen att starta om, och sen hände det fler gånger, så jag tog en gammal 14" skärm och testade den. Har funkat bra flera dagar nu, men nyss så blev den oxå svart. Har stängt av både skärmsläckare och energisparfunktioner.
Lite info: AMD 1333Mhz, Win98(Win2k först), Leadtek GF4 Ti4200 64Mb, 300W, hmmm, nåt mer..........256Mb DDR ram
Dessutom får jag inte TV-ut att funka, så det kanske är nåt vajsing med GFX? Annars är enda skillnaden mot innan när det funkade, ett nytt ljudkort, annars är allt samma.
Hoppas nån förstår och kanske har nån ide...
April 10, 2001
Det första vore kanske att testa ditt graffe i en annan burk för att se om problemet uppträder även där. Allternativt sätta ett annat graffe i din för att utesluta skärm eller kort. Kolla även att du inte kört över kabeln med traktorn 🙂 nej men att det inte är brott eller avskavt nånstans.
June 4, 2001
jag hade samma problem med min 17".
den som avmagnetiserade, men mycket kraftigare o bilden vart HELT svart, tills den sakta men säkert kom tillbaka. o det lät som det låter när man avmagnetiserar, fast MYCKET kraftigare.
tillslut en dag hände samma sak, men bilden kom inte tillbaka :/
ringde till ett dataföretag o de sa att det finns en del där inne, kommer inte ihåg vad den hette, som kan bli utsliten. Kommer inte ihåg om det var idee att laga det. jag gjorde inte det iaf, så nu står skärmen och sammlar damm.
1 Guest(s)