March 16, 2001
Har ett problem, efter en tids användning (1-2 tim) så slocknar min skärm. En Nokia 19" från 1998. Stänger jag av den en stund (15-20 min) så funkar den bra igen.
Problemet började förra veckan, trodde först det var grafikkortet, bytte det men problemet kvarstod. Har känt på plasten som är på baksidan av skärmen och tycker det är lite varmt. Funderade på om det kan vara så att en massa damm och skit lagt sig inuti och alstrar värme?
Kan man öppna upp och rengöra på något sätt? Tror ni det skulle hjälpa?
Har definitivt inte råd att köpa ny skärm samt att jag är grymt nöjd med den.
August 7, 2001
Gumman wrote: Ok. Kan ju vara värt ett försök iaf. Men har kikat lite lite på skärmen nu, vete katten hur man ska få upp den??
Finns inga synliga skruvar, ska man bara dra upp?
leta lite det är inte ovanligt att dom sitter på undersidan. ibalnd om man tar bort "foten" på skärmen så kan man hitta ett par skruvar...
June 3, 2001
Öppna inte din skärm!! Precis som i en tv ligger ström lagrad trots att el-sladden är ute i åtskilliga dagar. Tillräckligt för att kunna ge en dödlig stöt. Lämna istället in den på service/reparation. Är det bara damm kan det inte kosta med än 300:-. Kan vara värt det.
March 16, 2001
Har provat med en annan skärm och den funkade bra.
Ok. Ska inte öppna den :=). Tittade lite på hur man skulle kunna göra det och vågade inte riktigt.
Tror ni det kan vara värt att lämna in den? Om det bara är damm så är det väl det men vad kan det annars vara för fel? Bildröret som håller på att lägga av? Tycker att en skärm borde hålla mer än 4-5 år?
Ska tillägga att den funkade felfritt under ca 5 timmars warcraftspelande sent igår men idag har den betett sig skumt igen :(. Känns inte som det är nån logik i det?
July 18, 2001
har samma probs med min Nokia 446Xs den slocknar efter en stund. felet beror inte på damm, sitter en liten svart mojjäng som styr signalerna till skärmen, den äre som strular för själva bildröret slocknar inte på min iallafall. dom tar ca 500-600 :- för att kolla och fixa felet.
March 16, 2001
Ahh ok! Tack för det tipset! Tror inte bildröret lägger av för mig heller. Glöder iaf fortfarande när den blir blank. Hur länge har du haft problemet? För mig började för ca 2 veckor sedan. Innan dess har skärmen funkat felfritt.
Vart kan man lämna in skärmar? 5-600:- låter ju klart mycket bättre än att köpa en ny 19" 🙂
July 18, 2001
Kolla med en typ radio och tv handlare, lite mindre då inte typ elgiganten å sånt. nä jag hade probset för längesen, den står i garderoben just nu och väntar på att bli lagad jag köpte en ny skärm istället typ modell lite större då . kom just på att jag fick en länk till ett företag i Sthlm av en kompis som jobbar på datafirma där och dom har ett ställe dom skickar sina skrämar till, ska ragga efter den imorgon så skickar jag den till dig. så kan du lämna in den hos dom. låter det bra??
March 16, 2001
*Zeus* wrote: Kolla med en typ radio och tv handlare, lite mindre då inte typ elgiganten å sånt. nä jag hade probset för längesen, den står i garderoben just nu och väntar på att bli lagad jag köpte en ny skärm istället typ modell lite större då . kom just på att jag fick en länk till ett företag i Sthlm av en kompis som jobbar på datafirma där och dom har ett ställe dom skickar sina skrämar till, ska ragga efter den imorgon så skickar jag den till dig. så kan du lämna in den hos dom. låter det bra??
Skulle vara grymt uppskattat! 🙂
Klart bäätre än Mind's tips iaf :cy:
Fast jag testade faktiskt att suga med dammsugaren genom plasten eftersom jag inte vågade öppna, hjälpte inte 🙄
2 Guest(s)