September 23, 2002
Hej.
Märkte ett konstigt "fel" igår kväll, det började med att bilden blev helt svart i en sekund, när jag hade ett MSN videosamtal.
Tänkte inte mer på det, sen händer samma sak idag när jag spelar Fahrenheit, det svartnar till lite då och då, i en sekund.
Det enda program som jag vet att jag installerat före detta fel är Norton AV 2006.
Skärm: Samsung 193T samt ett Sapphire X800GT 256Mb, kör DVI utgång.
Kör senaste Catalyst, gillar dock inte CLI som ligger i processen, den äter minne. Några bra alternativ till det ?
Men huvudfrågan är, vad kan vara fel ??
March 5, 2005
Hm kollat kabel osv (grafik) ? Sen skulle jag prova en annan utgång på kortet likaså annan ingång på skärmen.
Och det är alltid bra att posta "detaljer" eftersom liknande symptom lan uppstå pga av för liten agg osv. Håller du inte med ?
EDIT: Prova med äldre drivrutiner och kolla om det kan vara problemet.
Har du provat OMEGA drivisar istället för catalyst ?
September 23, 2002
Redzo wrote: Hm kollat kabel osv (grafik) ? Sen skulle jag prova en annan utgång på kortet likaså annan ingång på skärmen.
Och det är alltid bra att posta "detaljer" eftersom liknande symptom lan uppstå pga av för liten agg osv. Håller du inte med ?
Jo, självklart håller jag med, men eftersom jag inte är total n00b, så posta jag inte det. Då jag nästan är säker på att det är nåt mjukvaru fel. Men även ett pr0 kan ha fel 🙂
Vilka alternativ finns det för ATis drivrutiner, vill gärna slippa CCC.
September 23, 2002
Redzo wrote: sorry men jag vet inte om du är noob eller inte 😉 Har lärt mig att det är nästan alltid bättre att vara övertydlig än tvärtom 🙂
EDIT: Norton är ökänd för allehanda problem/strul och sin enorma hunger när det gäller systemresurser.
Ja, exakt, jag vet och nu har jag verkligen märkt det, hade Norton AV 2005 tills igår. Och 06an äter minne deluxe.
Jag behöver nu två alternativ.
1. Vilka andra drivrutiner funkar bra till ATi X800 kort ?
och
2. Ett Antivirus som är BRA, men som inte är lika grafiskt(och därmed krävande) som NAV. Gärna gratis gratis 🙂
March 5, 2005
1. Ärligt talat så är jag dålig på ATIs drivrutiner eftersom jag personligen har inte haft ATI kort på 2-3 år så det vore fel att låtsas att jag kan mycket om dom. Men det jag hört från folk(främst spelare) är att Omega ska vara bättre o mer optimerad men som sagt ta det med en stor nypa salt från mig och kolla upp det lite mer.
2. Där kan jag nog hjälpa dig 😉
AVG Antivirus är faktisk bra och gratis 🙂
http://www.grisoft.com/doc/1
annars har du Fsecure, inte gratis men du kan ladda ner utvärderings kopia (fullt funktion) där enda "hake" är att den går ut om 6 månader.
http://esd.element5.com/demore.....nguageid=1
March 5, 2005
Ja på ena datorn, funkar bra måste jag säga, är nöjd med den. Och inte lika hungrig som Norton, fast få är det 😉 på andra datorn kör jag Fsecure eftersom jag använder den datorn för olika test och experiment brukar jag ominstalera XP varje 4-6 månader iaf. Då tar jag och laddar ner utvärderings version igen 😉 Lite fult men det fungerar alldeles utmärkt.
March 10, 2003
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 14, 2006
öh... Hade samma problem som du har med min förra skärm. Då var det så jag hade lyckats typ dra kabel ur "led" i skärmen. Då blev det felkoppling och då och då blev skärmen svart.
Men du har inte märk några färg släpp. Där skärmen blir mer röd eller grön. Om detta så försvinner någon av dem viktiga färgerna.
mvh gurragustaf
1 Guest(s)