May 7, 2004
Min skärm har blivit lite snurrig. Om slår av skärmen och sen när man slår på datorn och om man inte hinner slå på skärmen innan man kommit in i windows så kommer det upp Signal Out Of Range. Plus att om man har slagit av datorn men skärmen är på så är det som att den inte är i Standby-läge. "knappen" lyser grönt. Fast förut för länge sen så lyste den oranget om man hade slagit hav datorn.
Nu när jag ändå skriver så. Min kompis märkte en väldigt konstig sak med min dator i morse. Han satte sig på sin dator, mitt i allt så hörde att ett ljud. Min DVD-läsare hade "ploppat" ut eller vad man ska säga. Men datorn var ju av och ingen var vid den. Tror det har hänt en gång tidigare också. Men då tänkte jag bara om jag hade glömt stänga den men det tror jag inte så då hände det väl också.
Vad fan händer med min dator? Nån som vet hur man kan fixa nåt av dessa problem?
October 14, 2001
Kan Signal out of Range ha nått att göra med flera inkopplade skärmar?
Jag har VGA-porten kopplad till min TV och DVI-porten med en adapter kopplad till min VGA-skärm och jag får liknande fenomen om jag inte startar skärmen före Windows. Vet inte varför, men antar att det har med att jag har en ytterligare skärm kopplad till grafikkortet.
May 7, 2004
TheWretch wrote: Kan Signal out of Range ha nått att göra med flera inkopplade skärmar?
Jag har VGA-porten kopplad till min TV och DVI-porten med en adapter kopplad till min VGA-skärm och jag får liknande fenomen om jag inte startar skärmen före Windows. Vet inte varför, men antar att det har med att jag har en ytterligare skärm kopplad till grafikkortet.
Jag har också kopplat in TVn. Via TVout.
1 Guest(s)