November 21, 2001
November 21, 2001
January 24, 2001
NiVEN wrote: jag har aldrig förstått det här med CAS eller vad det nu är.. ??(3-2-2)??
Förklara gärna eller ge mig en länk till nånstans där man kan läsa om det.. finns det här på NH??
tack på förhand =).
/Fredrik aka NiVEN
member of KlanSkaraborg [ks]
Jag är också intresserad av detta... mer info tack!
August 13, 2001
NiVEN wrote: jag har aldrig förstått det här med CAS eller vad det nu är.. ??(3-2-2)??
Förklara gärna eller ge mig en länk till nånstans där man kan läsa om det.. finns det här på NH??
tack på förhand =).
/Fredrik aka NiVEN
member of KlanSkaraborg [ks]
mmm... Det va fortfarande min fråga som kvarstår! =). (läs citatet)
Men killar håller ni inte koll på testlabbetsidan? 🙂
Läser ni "Vad händer i testlabbet?" kan ni se att en minnesroundup är på väg! Dock så är det enbart minnen från samma tillverkare men det gör nog ingenting när man ser resultaten vi har fått... 😉
Lite information om minnets latancy osv kan man få i denna recensionen. Det handlar om SDRAM men kan ändå ge en lite bättre bild av Cas 2 och liknande.
Tekniknörd som gillar att träna.
May 2, 2002
Lite kul att läsa den artikel du refererar till då den som har skrivet den nog inte riktigt har koll på vad cas står för utan börjar lite löst dravla om latency ( fördröjning ). Sägas bör att cas (eller cs som det förkortas ibland) står för "Column Address Strobe". Cas är alltså en term man använder för att beskriva hur snabbt minnet som kan liknas vid en matris, kan adressera dess kolumner. Likaså finns det givetvis ett värde på hur fort det går att adressera rader i minnes matrisen ”ras”.
2 Guest(s)