January 31, 2004
pompougnac wrote: Jag har aldrig sett ett A8V utan Deluxe, däremot finns ju Wi-Fi Edition där man får wifishit med...
Jag upptäckte det nu när jag ska köpa nytt moderkort, mitt Abit AV8 strular bara, så jag tänkte ta ett Asus och såg då att det fanns två A8V, en deluxe och en A8V och sen Wifi versionen. A8V är den billigaste, ca en hundring billigare än deluxe.
June 11, 2001
A8V
VIA K8T800Pro + VT8237
AMD Athlon64FX/Athlon 64 X2/Athlon64 stöd
64 bit CPU spport
Dual-channel DDR400
AMD Cool 'n' Quiet Technology
AI NET (GbLAN)
AI AUDIO
A8V Deluxe
WiFi-g bundle
VIA K8T800Pro + VT8237
Front Side Bus 2000 MT/s
Dual-channel DDR400/333
AGP8X
Rent praktiskt har det fler anslutningar av FW/USB
Här är skillnaden, om du väljer A8V-E Deluxe istället får du
ASUS Avancerade Överklockings Funktioner -
Precision Trimmning, PEG Link & AI NOS
AMD 939 64 bitars ledande datorprestanda med stöd förFSB 2000 MT/s (8.0GB/s)
PCI express grafik med prestanda från VIA K8T890
ASUS AI ProaKtiva funktioner -
Wifi-g på kortet & AI NET2
Detta kort har bättre chipset, men tänk på att du får ett bra mycket bättre system om du går över till ett nytt moderkort som tex A8N som stödjer pci-express, att bara byta moderkoret gör att du då står kvar med samma saker i övrigt och att uppgradera sig en rejäl bit med moderkortet är att rekomendera.
January 31, 2004
Sebbe wrote: A8V
VIA K8T800Pro + VT8237
AMD Athlon64FX/Athlon 64 X2/Athlon64 stöd
64 bit CPU spport
Dual-channel DDR400
AI NET (GbLAN)
AI AUDIOA8V Deluxe
WiFi-g bundle
VIA K8T800Pro + VT8237
Front Side Bus 2000 MT/s
Dual-channel DDR400/333
AGP8XRent praktiskt har det fler anslutningar av FW/USB
Här är skillnaden, om du väljer A8V-E Deluxe istället får du
ASUS Avancerade Överklockings Funktioner -
Precision Trimmning, PEG Link & AI NOS
AMD 939 64 bitars ledande datorprestanda med stöd förFSB 2000 MT/s (8.0GB/s)
PCI express grafik med prestanda från VIA K8T890
ASUS AI ProaKtiva funktioner -
Wifi-g på kortet & AI NET2Detta kort har bättre chipset, men tänk på att du får ett bra mycket bättre system om du går över till ett nytt moderkort som tex A8N som stödjer pci-express, att bara byta moderkoret gör att du då står kvar med samma saker i övrigt och att uppgradera sig en rejäl bit med moderkortet är att rekomendera.
Med andra ord skulle jag egentligen kunna ta A8V istället eftersom firewire använder jag inte ens och jag använder typ endast 3 USB platser. Fast det blir nog Deluxe ändå. Angående A8V-E och A8N så vill jag inte ha pci-e eftersom då måste jag även uppgradera grafikkortet, och eftersom jag redan har ett bra grafikkort känns det lite onödigt, har ett radeon 9800 pro kort. Hade jag köpt nya grejer hade jag dock köpt ett pci-e utan tvekan.
1 Guest(s)