August 4, 2001
Jag sitter och funder över mellan vilket grafikkort som jag ska köpa till min dator.
Jag funderar mellan Elsa Gladiac 920 GeForce3 NV20 64Mb DDR TV-out bulk AGP(4000kr), Elsa Gladiac 920 GeForce3 NV20 64Mb DDR TV-out Retail AGP(5000kr)och
Elsa Geforce 2 Ultra 64 mb(3500kr).
Och mina frågor är vad är retail och bulk?
Är det stor skillnad mellan bulk och retail?
Vilket kort ska jag köpa?? Finns det något annat kort som ni rekommenderar?
April 24, 2001
Bulk brukar vara prylen du köper, levereras oftast i antistatpåse, ev med mycket tunn installationsmanual och kanske en skiva med drivrutiner. Ibland saknas också tillverkarens logo på prylen, jag har t ex en Pioneer CD som i retailutförande har loggan stämplad framtill medan bulkvarianten inte har någon text alls.
Retail är "snygg" kartong, manual på cd eller i bokform, drivrutiner och några onödiga program du aldrig kommer att använda samt ev. annat krafs.
August 4, 2001
On 2001-08-08 15:28, Micke O wrote:
Bulk brukar vara prylen du köper, levereras oftast i antistatpåse, ev med mycket tunn installationsmanual och kanske en skiva med drivrutiner. Ibland saknas också tillverkarens logo på prylen, jag har t ex en Pioneer CD som i retailutförande har loggan stämplad framtill medan bulkvarianten inte har någon text alls.Retail är "snygg" kartong, manual på cd eller i bokform, drivrutiner och några onödiga program du aldrig kommer att använda samt ev. annat krafs.
Alltså ingen prestanda skillnad mellan retail och bulk?
April 1, 2001
Om det skiljer mer än 50 spänn så ska man inte köpa retail... t ex en cd-brännare jag fick en gång *hehe*, var retail.. en stor kartong, säkert 10 skivor med en massa onödigt krafs, sammanlagt 400 sidor manual och en etikett stomper som jag ännu inte har testa (man vill ju ändå inte ha en sån) och en massa annat skit till som ingen j**el vill ha........ så mycket var det till den, det var så mycket att det var svårt att gräva fram det man ville ha, själva brännaren alltså... Detta var en creativ brännare, jag vet inte om dom brukar skicka med överdrivet med grejjer men men...
April 24, 2001
On 2001-08-08 15:37, pekerhov wrote:
On 2001-08-08 15:28, Micke O wrote:
Bulk brukar vara prylen du köper, levereras oftast i antistatpåse, ev med mycket tunn installationsmanual och kanske en skiva med drivrutiner. Ibland saknas också tillverkarens logo på prylen, jag har t ex en Pioneer CD som i retailutförande har loggan stämplad framtill medan bulkvarianten inte har någon text alls.Retail är "snygg" kartong, manual på cd eller i bokform, drivrutiner och några onödiga program du aldrig kommer att använda samt ev. annat krafs.
Alltså ingen prestanda skillnad mellan retail och bulk?
Rätt.
1 Guest(s)