August 25, 2001
Detta problem har jag haft ända sen jag bytte ifrån Win98 till WinXP. (Skall även nämnas att jag genom att slå i bordet förmodligen förlorade 2 gb på min hårddisk, dock innan jag bytte till winxp) I samband med att jag bytte datordelar så bytte jag efter en vecka till windows XP. När jag startar Windows XP så kommer det fram en skärm som varje gång är unik med alla pixlar i olika färger, ibland bara några i färger och resten svart (ungefär som en stjärnhimmel med färger asså). Jag tänkte inte så mycket på detta utan tänkte att det kunde man ju stå ut med.
Men vid minsta slag (mitt datorbord är inte så bra så "brädan" som tangentbordet ligger på knakar till och åker ner en centimeter ibland) så kan skärmen bli helt färgad och man kan skymta det verkliga motivet bakom.
Detta tänkte jag också att man fick stå ut med tills jag fick ny hårddisk (om några tusen år) men idag kom droppen som fick mig att börja undra på allvar vad fan som hänt.
Jag startade windows (efter en krasch, som vanligt) och fick syn på ett intressant program på TVn (tvn är i samma rum). Jag kollade sen på datorskärmen (av ingen anledning) från tvsoffan och såg att den var normal. Kanske 15 min senare kollade jag igen och såg att hela skärmen var full med färgglada små prickar. Jag börjar bli tossig.
Dessutom är inte mina föräldrar så pigga på att köpa nya datorgrejer eftersom det inte var alltför längesen vi köpte "nya" grejer.
Jag vet inte om det är mjuk eller hårdvarurelaterat men eftersom att det blir så när man råkar stöta på bordet så bör det ju ha med hårdvaran att göra
EXTREMT tacksam för svar på detta jobbiga problem
/Linus
EXTREMT tacksam
August 25, 2001
Windows XP sa efter en krasch att problemet kan vara relaterat till drivrutinerna...skumt tycker jag för jag tog dom nyaste från http://www.matrox.com
En sak till, när jag spelade CS idag hängde sig datorn helt när jag råkade stöta till bordet (mitt bord är trångt för er som inte förstått det). Det kan väl inte ha med sladden att göra?
1 Guest(s)