December 20, 2000
Har testat 3 st olika moderkort under en kortare tid nu.
1. Asus CUV4X via chipset
2. Abit BE6-2 Rev1.2
3. Asus CUBX
Först märkte jag att mitt CUBX kort presterade mycket högre FPS i både quake 2 och quake 3 jämfört med CUV4X kortet. sen köpte jag ett ABIT från den alltid glade Nostra, men det jag har märkt är att även detta super dunder klockar kort ger en sämre prestanda i q2 och q3 vid samma klockhastigheter på cpu´n som när jag körde mitt CUBX moderkort ???
nån som känner sig smart och villig att svara på mitt lilla inlägg ???
December 20, 2000
Grejen är att först hade jag ett CUBX sen bytte jag till ett Abit be6-2 och sen tillbaka till ett CUBX och jag får bättre resultat med CUBX kortet jag fick i 3dmark2000:
AbitBE6-2 Rev1.2 6246
Asus CUBX 6255
vilket innebär att cubx kortet är lite snabbar trots att det har samma chipset!!!!
December 23, 2000
December 28, 2000
Kenjo,
Om det skiljer så lite så kan du räkna med korten är likvärdiga. Kör SiSoft Sandra Pro 2001 och testa lite olika benchmarks där och jämför. Där gäller samma sak, det är syntetiska tester, man får lite olika resultat för varje gång man kör. Har till viss del att göra med hur mycket minne du har ledigt i burken just när du kör benchmarken osv.
Kolla benchmarksen på min hemsida och jämför. Kör Asus P3V4X och Mushkin-minnen. Har tweakat chipset-inställningarna med WPCREDIT. Ska lägga upp detaljer sen om vilka värden jag kör.
Jag har iof sig bara ett Voodoo3 3000 så några 3DMarks får du inte se. 😛
2 Guest(s)