August 8, 2004
Hej!
såhär va det att jag tänkte rensa datan på damm o så så jag plockade bort del för del men sedan när jag skulle sätta på grafikkortet så råka jag stötta till med metallkanten på det inbyggdaljudkortets kretsledningar så man ser lite skrapmärke efter det, ljudkortet funkar inte längre och jag undrar om man kan på nått sätt fixa till dom ledningarna eller e det bara tt punga ut pengarna o dra o köpa ett PCI-ljudkort?
Tack på förhand 😀
December 27, 2003
a01marev wrote: Om du gjort ett brott på ledningen så kan du beroende på hur brett det är imellan att bygla med grafit(blyertspenna) eller löda ihop lednignen.
Annrs är det bara att köpa ett nytt..
som han säger. Jag rekomdendear dock inte blyertspenne (hemmapul, någon?) Lödning är nog bäst
August 8, 2004
"skrapet" går emellan alla 4 ledningarna som ligger rätt intill varandra.... vad är då hammapul? 😛 löddning passar nog inte ledningarna sitter för tätt till ^^ men ifall jag bara experimenterar kan det väl inte bli värre än det är eller? bara jag inte råkar pilla på nått annat
August 8, 2004
ok tack för det förslaget ^^ men vilken kategori går silverfärg under? 😛
kan det vara detta:
KEMO silverlack L100
Konduktivt silver-lack. För reparation av mönsterkort, potentiometrar, larmslingor på fönster, bilfönstervärmeslingor, etc. Lev. i glasflaska (ca 3g).
?
August 8, 2004
läste nyss på kjellfakta och borde nog förklara med ett bättre ord än "kretsledningar" som jag kom på själv 😛 det heter "ledningsbanor" istället ^^ så jag ska köpa den silver-lacken fixa nån pensel o pensla på lite där jag skrapat? ^^
tack för alla svaren! 😀 slipper köpa nytt ljudkort hoppas jag
August 8, 2004
silverlacken va slutsåld så jag ska testa med blyerts nermalt med lite vatten o pensla på eller löser sig nedmalt lödtenn i vatten?
EDIT:ok lödtennen löste sig i vattnet men vill inte fastna på andra grejer 😛 blyertspennan funkade inte heller "ritade" efter ledningsbanorna men funkar ej =( får väl köpa ett nytt ljudkort då
1 Guest(s)