August 18, 2001
Min skrivare (en HP deskjet 930C) funkade bra på win98. Den startade själv när jag skrev ut nåt och den funkade bra på alla sätt och vis.
Sedan när jag fick ny dator bytte jag till win2k och skulle då installera de drivrutiner som följde med cdn till skrivaren men jag upptäckte då att de drivrutinerna inte fungerade till win2k och fick då ladda ner nya drivisar från hp.com.
Med dem följde ett jobbigt program med som jämt lägger sig i systemtray när jag startar datorn och blinkar för att den får för sig att bläckpatronen snart är slut och den vill att jag ska beställa nya. Gunk-unk-sunk-sak.
Men med de nya drivisarna funkar inte heller autostarten på den och jag får den inte att fungera i nätverk.
Nån som kan hänvisa till nån sida där det står en lösning på detta eller som själv vet hur man ska göra för att fixa det?
Eller är det bara jag som varit klantig när jag delade ut skrivaren?
Jag döpte den till hpskit och har gett rättigheter till alla användare att kunna skriva ut men det vill som sagt inte fungera.
Creative GF4 Ti-4400 @ 290/660
Acer 24x12x40x
Chieftec Silver Dragon - Miditower
300W PSU
[ Detta Inlägg ändrades av: Njal den 2002-04-16 20:29 ]
August 18, 2001
Går inte att stänga av den autostarten genom programmet och jag vet inte om det finns nån msconfig eller liknande till win2000 där man kan stänga av olika program som startas med datorn.
Alla andra datorer i nätverket kör win2k pro, precis som denna datorn.
Har prövat drivisar som egentligen är till andra modeller men det har inte funkat bättre.
bläää
2 Guest(s)