July 25, 2001
Har hjälpt en bekant att ominstallera Win 98. Installationen flöt på bra, men när jag hade installerat drivarna till graffekortet och bildskärmen och startat om märkte jag att bilden såg skuggig ut och att vissa färger var förskutna på nåt sätt. Eftersom jag inte har sett datorn förut och den är typ en vecka gammal vet jag inte om det alltid har varit så. Provade dels med medföljande drivrutiner och nyaste detonator.
Kan det bli ett sånt fel bara på grund av drivrutinerna eller är det skärmen, eller grafikkortet som helt enkelt är dåligt?
Skärmen är en LG Studioworks 775E och ett Geforce2 mx-kort.
Nån som vet vad det kan vara för fel, om det är nåt fel!?
May 9, 2001
Det brukar bli skuggor om man har satt dit en förlängningskabel till bildskärmen. Jag fick skuggor när jag satt dit en förlängningskabel som var 2 meter lång. Det blir lätt störningar om kabeln är för lång. Om du inte har en förlängningskabel så kan det antingen vara grafikkortet som strular eller så är det skärmen. Kolla att kontakten sitter i ordentligt i grafikkortet. Lustigt att man har Win 98 på en helt ny dator.
Sten
Intel PIII 866|ThermoEngine V60-4210 kylfläns|Intel E815EEA|512Mb PC133 RAM|2 st IBM 30Gb HD|CL GeForce 2GTS|Plextor 16/10/40 brännare|SB Live Platinum|Win XP RC1|Chieftec DA-01B-D Dragon FullTower Black|9 fläktar
[ Detta Inlägg ändrades av: rsastin den 2001-09-03 12:24 ]
July 25, 2001
Ja, det var tydligen tänkt att ME skulle vara OS (yuck), men tydligen så strulade det och de tog Win98 istället.
Men nu när jag tänker på det så var det ju en kille som satte ihop skiten, och han kan ju ha gjort fel. Det konstiga är bara att hon som använder datorn tyckte att "skuggigheten" började efter ominstallationen. Så om hon inte bara har fått för sig det, så är det ju nåt som har hänt.
1 Guest(s)