April 21, 2002
sitter med en amd athlon 1,4 ghz med 458 mb sdram och ett gf4 mx 440
windows 2000 pro
det började för 2 dagar sen ung... har inte installerat något speciellt iheller
ung 10 minuter efter att jag börjat spela ett spel (opengl/direct3d) så kraschar datorn
en gång när det hände så dök det upp ett bluescreen som sa något som följande "placing virtual mem on disk", så började den ladda som fan...
jag har inte ändrat några speciella inställningar som har med virtuella minnet att göra heller
jag har provat med att installera om mitt os, nya drivrutiner till moderkort (avi tech) och grafikkort... utan restultat
ska jag prova med att installera xp?
August 7, 2001
Det ända trasslet som upstår i XP är det med drivrituiner. TIll mina prylar har släppts XP drivisar, så allt funkar perfekt.
Mobba inte XP tack. Ja e ingen n00b som inte vet vad som sitter under ytan.
XP ÄR bra, om man gör rätt
[ Detta Inlägg ändrades av: Maciekish den 2002-04-21 07:25 ]
January 14, 2002
On 2002-04-21 07:25, Maciekish wrote:
Det ända trasslet som upstår i XP är det med drivrituiner. TIll mina prylar har släppts XP drivisar, så allt funkar perfekt.
Mobba inte XP tack. Ja e ingen n00b som inte vet vad som sitter under ytan.
XP ÄR bra, om man gör rätt
XP är bra på vissa datorer tycker jag... till min så sög det (1000mhz.. ja det står i min signatur) men till farsans dator så funkade det finfint (spelar lika mycket på den som jag gör på min typ. hans e en 800mhz, 512 ram)
March 26, 2002
hmm verkar som problemet löst sig nu
det berodde på en konflikt mellan drivrutinerna på moderkortet
jag har ett moderkortsintegrerat ljudkort, hade äldre drivrutiner till den än på resten av moderkortet...
hittar inga nya audio drivrutiner till avi moderkorten, har bara hittat deras "4in1 drivers", som inte innehåller stöd för ljudkortet
[ Detta Inlägg ändrades av: Snutte den 2002-04-21 18:24 ]
1 Guest(s)