November 6, 2001
Misstänker att nåt inte står rätt till med antingen min skärm eller mitt grafikkort.
När jag har en skärmbild som visar nyansen 7F7F7F, dvs 127 i R, G och B, kommer det fram en massa ljusgröna pixlar som lyser eller blinkar, bara i fältet med den färgen. Det är alltid samma pixlar på skärmen det gäller, oavsett hur jag flyttar runt fältet de finns i. Om jag tar en print screen så följer inte pixlarna med i den sparade bilden.
Någon som har nån idé om vad som kan vara fel? Har kollat DVI-sladden, den sitter som den ska.
December 24, 2002
Lite mer info skadar inte.
Vilken skärm? Har det alltid varit såhär? Vilket grafikkort? Samma sak med VGA? Klockat? Provat med en annan skärm? Provat med en annan kabel? Provat med ett annat grafikkort? osv osv osv.........!!
PROVA:
Annan färgtemperature
Öka antalet Hz
November 6, 2001
Powercolor X1950 Pro, aldrig klockat. Samsung Syncmaster 204Ts.
Har ingen annan skärm, DVI-kabel eller grafikkort att testa med.
DVI-VGA adapter och VGA-kabel i sekundärporten ger inte samma problem, dock är kabeln så lång och oskärmad att jag får skuggor och konstig färg på hela bilden när jag använder den.
DVI-kabeln i sekundärporten ger samma fel.
Färginställningar på skärmen och annan frekvens hjälper inte. Dock blir pixlarna vita istället för gröna om jag drar ner grön hue/saturation till 0.
EDIT: Ajuste, kan inte erinra mig när det hela började, men jag är ganska säker på att det inte alltid varit så.
1 Guest(s)