February 20, 2002
Jag får skumma flimmer med texturerna och alla texturer visas inte i vissa spel. Det verkar vara spel som körs i direct3d..
Jag har testat NFS5 å Carmageddon 3 å i dom blir det så där skumt..
I tex Max Payne blir det däremot inte det!
Vad kan vara fel?
Systemet:
Win 2k
Geforce 2 Pro MX
AMD DURON 1,0 ghz
160 mb ram (fyfan, men d e nog inte det d e fel på)
Dessutom får jag typ 1100 poäng i 3dmark2001 i default inst... jag e inte känslig, men e inte det lite väl lågt..?
Vore tacksam för all hjälp!
September 3, 2001
har aldrig hört talas om en geforce 2 pro MX... aja
om det är MX borde du få runt 2000-2500... om det är PRO så borde du få mellan 4000-5000. I 3dmark2001 alltså
och max payne är oxå direct 3d.. så jag vet inte vad som kan vara fel.
Du kan ju testa gamla tricket med att installera detonator drivisar( jag rekommenderar 27.51 eller 23.11)
Sen kan du kolla att kortet är rent, och kolla att den inte blir överhettad.
February 20, 2002
Hehe, d e ett MX 200 iaf... Jo jag kom precis på att Max Payne går i D3d det med, jag bara antog att d inte va d..Hum..
Hur som helst så har jag iaf 23.11 drivisen installerad.. Jag fattar ingenting, å d e bara i vissa spel.. Men jag har ju bara 160 i ram, kan d inte va d som gör så jag får så taskit me poäng då..?
March 7, 2002
hmm 3dmark 2001 är ju mer krävande än 2000...jag får drygt 4800 poäng med min och det är inte så dåligt för min burk, inte överdrivet bra, men inte dåligt.. men det lät lite lågt...
men det där med flimmer, prova meka med AGP multiplaren med nått tweakprogram, typ NVmax. Om du kör 4x nu kan du prova 2x och se om det hjälper...gf2mx är skumma tillsammans med vissa burkar..mitt har spökat som faan i min gam-burk, en p2 400..
sen kan du även prova en .reg fil som finns att ladda ned på >> http://www.3dchipset.com/utili.....ndex.shtml <<
den mekar om alla finjusteringar i registret...men ta en backup på registret först...det är inte säkert det blir bättre...särskilt inte med tanke på att den är rätt gammal..
annars kan du rota runt på geforcefaq.com står mycket intressant och vettigt som kan hjälpa...
1 Guest(s)