November 14, 2001
Får en massa konstiga pip i uppstarten med ett epox 8kha+. Det står ett felmeddelande på lcd:n på moderkortet: C1
Detaa betyder så här enligt manualen:
Detect memory
- Auto-detection of dram size, type and ECC.
- Auto-detection of L2 cache (socket 7 or below)
Vad betyder detta? Jag har provat att byta plats på minnet men ingen skillnad. Allt detta började efter jag hade flashat till en ny bios som jag hade fått mailad till mig från epox. Jag har provat att plocka bort batteriet några minuter och clearat cmos men ingen skillnad.
Några förslag, börjar bli desperat nu!!!!!
[ Detta Inlägg ändrades av: skalle den 2002-01-13 15:47 ]
January 5, 2002
Är det inte så att epox kortet som du har inte kan köra ecc minnen (det var det som du hade va?) utan du måste inaktivera ecc i bios. Gjorde du det nå första gången du startade datorn när du hade fått den?
i så fall kan det vara att när du flashade den så gick bios på default och dvs att den tror att du kör vanliga minnen ...
kan vara så kanske stundom ibland då och då, möjligtvis )
June 2, 2001
Jag har samma problem om jag byglar om till 133 mhz fsb, då startar inte datorn överhuvudtaget. Testa att bygla om till 100 mhz fsb så startar han nog.
Mitt problem är att jag inte vet hur jag får upp datorn i 1400 mhz när jag kör med 100 mhz fsb, är inte så insatt i bios mekning, så om någon skulle kunna säga vart jag går in och ändrar det så skulle jag bli glad ))
1 Guest(s)