January 29, 2002
Har köpt en låt via nätet och laddat ned till datorn. Förde sen över den till MP3-spelaren, vilket gick bra, men den funkar inte där. Låten är i WMA-format, vilket spelaren ska klara - och klarar när det gäller andra WMA-låtar, men den här är i skyddat WMA-format. Misstänker att det är det som spelar roll... 👿
Hur gör jag nu för att kunna spela den på MP3-spelaren? Bra förslag, någon?
January 29, 2002
1. Fan, jag måste vara blind... Såg inte att det fanns en sådan forumdel. Nåja, nu är den ju i.a.f. på rätt ställe. 🙂
2. Spelaren är en SanDisk 250Mb.
3. Har fått ett tips om något program som kan kopiera av samtidigt som man spelar upp i datorn. Minns dock inte vad det hette, men någon här har kanske erfarenhet av sådana program och vet om det verkligen funkar?
October 28, 2002
Känns ju nästan lite gråzon här... är det mot eller inte mot reglerna på NH att säga hur man tar bort DRM skydd?
Jag menar, låten är ju nu hans egendom och han borde väl få modifiera den fritt, eller?
Hursom, DRM skall inte vara problemet här, då din spelare skall klara av WMA DRM. (Jag antar det är en SanDisk DAP 256mB du har?).
Vart köpte du låten?
January 29, 2002
Ja, nu är det löst. Den lagligt köpta låten har på lagligt sätt införlivats i mp3-spelaren. Men nu i mp3-format. Det gick över förväntan enkelt med hjälp av enkla program som (nästan) alla har hemma i datorn.
Om det nu är okej att berätta här på forumet hur jag gjorde så gör jag gärna det. Men jag vill ha ok på det först från ansvariga.
1 Guest(s)