Slå detta|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Slå detta
Roughack
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 340
sp_UserOfflineSmall Offline
1
February 4, 2002 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

polaren har juh lyckatsfrån sweclockers
kan intyga att det är sannt smile
kan bara säga att jag lider med honom

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
141028
February 4, 2002 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

vad står det i urlen?.. jag är bannad från sweclockers så jag kommer inte åt forumet 😀

Illern
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 747
141062
February 4, 2002 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Ojoj... Den killen har problem... smile
Han hade kanske inte turen med sig kanske...

Härdin
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 731
141085
February 4, 2002 - 2:02 pm
sp_Permalink sp_Print

BAra för att vara snäll med Ajjdiis wink

Bar0n:
I grund och botten undrar jag bara vilka erfarenheter ni har av datorbutikens hantering av returprodukter och så..mer kommer

Jo det hela började för ungefär 2 veckor sen, då jag genialt lyckades bränna CPU:n så vackert pga en felmontering av en Alpha 8045. Jag trodde ej att den blivit bränd eftersom jag blivit tvungen att lätt trycka bort kondensatorer på mitt A7V266-E.. det gjorde jag innan fatta varför man kan "modda" flänsar osv
CPU:n jag brände var då en XP 1900+ ganska nyinköpt. Det jag då gjorde va att ta bort gamla, och köra mitt mobo på brorsans CPU (hade exakt samma datorer, dvs 2 XP 1900+, 2 A7V266-E, 4 256 cas 2.5, aja ni fattar vad jag menar) det fungerade prima! Tydligen så hade mobot inte skadats av mästerbränningen ...trodde jag. En vecka hade gått och vi hade begärt fraktlapp innan nästa mirakel skulle uppenbara sig för mig.. min extremt intelligenta bror hade lekt med chassifläktar i mobot medan strömmen fortfarande va på..åååhhhh...det var en globalwin, kommer inte ihåg modelbeteckning..på 30 db i think..ut med en annan och in med globanwinen, POFF!! datorn slockna och kom aldirg mer igång ..vad som hände vet jag fortfarande inte...men cpu verkar ha tagit grav skada av det eftersom den inte vill starta på hans mobo heller (den som inte hade blivit skadad) ..antagligen så är både hans CPU, och mitt mobo paj? Men vad vet jag, en dum datorbutiken kund som nu förtvivlat försöker få tillbaks nya processorer och moderkort!!
men men..nu är allt tillbaka skickat, och här sitter jag, på en P3 450 och brodern på en Celeron 500 och deppar..sicken tid det va när spelen inte laggade...två underbara veckor. Nog med klantigheterna och nu till den nya produkt jag lyckats fixa!
Ett GF2 MX som la av allderles efter jag spelat in "en film" (för att undvika otrevliga samtal) på VHS (från datan).. den ville sig helt enkelt inte. När jag starta upp datorn med kortet låser den sig i nätverkschecken..testat 2k och XP pro, even formaterat. Det vill sig helt enkelt inte..och kör jag i felsäker läge, kommer den förbi checken..dock stannar den upp på filen agp440.sys, så nåt är nog tokigt. I denna stund så sitter jag och skriver till datorbutiken för tredje (!) gången i hopp om en beviljad returbegäran. Kan också nämnas att de två 100 gigare jag köpte till datorerna inte gå att köra på min P3:a..försökta flasha bioset innan jag såg vilken fasa tillverkaren var, Lucky-Star! ..som då alldrig har släppt några updates för deras mobos..

Tillbaks till huvudfrågan, har jag någon chans att få tillbaks några som helst av produkterna? ..wish me gl..

Vi mobbar honom _lite_

Ganska bra att sabba två XP 1900+ 😛

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
141101
February 4, 2002 - 2:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ROFL! vad mer kan man säga?

Unrealpat
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
141107
February 4, 2002 - 2:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Att ljuga straffar sig alltid i slutänden.

Har man inte den kunskap som fodras så hoppas jag att man lär sig av sina misstag.

Jag håller faktisk med DB litegranna eftersom jag själv säljer dator delar, men det är samvetet som säger vad man ska göra vid reklamation.

Vi som arbetar med hårdvara kan ganska lätt se hur hårdvaran tex cpu'n har gått sönder.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 159
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL