June 3, 2001
Hmm, efter mkt funderingar och checkningar på nätet, prisförfrågning och prestanda. Vilket e det smartaste - Behålla min P3 800 (kolla signatur) och köpa nytt modekort (CUSL2-C) 512 mb mosel (2x256mb), ett asus GF V7700 TV gts, och ny HD. Eller köpa ett nytt system, nytt schassi (AMD OK) o nytt modekort DDR, och sen skaffa sig en T-bird 1.2-1.4 gighz 266bus, DDR minnen - antingen 2x256 eller bara en singel 256 tillsvidare. Samt ett nytt graffekort o ny HD samma som ovan. Va e smartast? Skillnaden på kostnaden e ca 3 lax. Men om jag behåller min p3'a så får jag minnen o ett modekort över, och det kan va svårt å sälja utan prolle. Men köper jag nytt chassi o byter till AMD så kan jag i princip sälja hela min burk som jag sitter på nu. Jag vill ju kunna klocka lite oxå, för det e skoj.
June 3, 2001
On 2001-07-12 15:18, Iceman wrote:
Jo, det brukar vara lite intressantare att ha en AMD. Så har du inte problem med pengar så byt hela systemet
Nja det skulle la va det som skulle krångla, men hmm det e väl lika bra o lägga ut lite pengar på nått som "håller" i nått år än att byta allt igen om 6 månader om jag nu skulle behålla min P3'a.
June 3, 2001
Hmm sport att kyla en prolle.. jag ser det mer som en utgift att det ska kosta så förbannat att köpa alla dessa fläktar som man ändå bara blir missnöjd med. :gasp:
Men en AMD e nog roligare om man håller på med klockning, men sen e ju frågan vilket som ger bäst prestanda Intel eller AMD?
June 8, 2001
BWAHAHAHAHAHAHAHA!!!
Har varit bättre men knappast längre, varför tror du alla gamers köper amd och alla newbies p4?
En p4 måste vara 3-400mhz snabbare än en amd prolle för att dom ska vara lika snabba.
Amds nuvarande flagskepp på 1400mhz är lika snabb som intels motsvarighet @ 1800mhz.
June 3, 2001
On 2001-07-16 18:47, Calymar wrote:
BWAHAHAHAHAHAHAHA!!!Har varit bättre men knappast längre, varför tror du alla gamers köper amd och alla newbies p4?
En p4 måste vara 3-400mhz snabbare än en amd prolle för att dom ska vara lika snabba.
Amds nuvarande flagskepp på 1400mhz är lika snabb som intels motsvarighet @ 1800mhz.
Det där vet jag inte om jag kan hålla med om, visst att AMD krämar ut mera Mhz men det behöver ju inte säga att den e snabbare på grafik - asså spel.
May 14, 2001
Kolla alla benchmarks på nya AMD prollar så ligger nästan alltid t-birden före p4 och bra mycket före p3 i samma hastighet..
Med de nya sse anpassade instruktionerna på palominon så kommer athlon krossa p4 t.o.m i q3 som annars alltid varit intels flaggskepp för bra spelprestanda...
Så om det är spelprestanda du är ute efter, kör på din p3 ett tag till, sen kommer de fetaste ddr-minnena ha släppts+ priset på geforce 3 ha gått ner och palominon ha släppts. Då är det bara slå till så armen går av
January 8, 2001
On 2001-07-16 00:56, digitalboy wrote:
är TD-processorerna bättre spelanpassade än P4-processorerna???funtar oxå på att köpa ett helt nytt system
har du råd, köp p4 men inte mindre än 1.5...
de presterar bättre i spel. och när mjukvaru företagen börjar vakna kommer den att bli kvickare även i "office tillämpningar".
Intel har juh en markant fördel mot AMD och det är att de inte använder VIA-chip = färre buggar, men smakar det så kostar det...
Så har du en budget att följa och inte måste ha den sista lilla ynka extra FPS'en i quake så köp en AMD
2 Guest(s)