May 1, 2005
Vad tror ni ger bäst prestanda?
2st Leadtek Winfast 256mb PX6600 TD i SLI
eller
1st Sapphire Radeon X1950XTX 512MB
Jag ska inte köpa, utan jag har nämligen dessa kort hemma men funderar på vilken konf jag ska köra.
May 1, 2005
denstore wrote: 1950XTX presterar bättre än två 6600 med hyffsat stor säkerhet. Du skulle köpt GTS som jag sa till dig.;)
Du ska högaktligen hålla käften. 😉
Är ändå lite sugen att testa 6600orna för de är fläktlösa. Tystnad = kärlek
Jag var ju för övrigt fett tidspressad så jag hade inte tid att vänta in GTS:erna
March 11, 2003
dreamweaver wrote: [quote=denstore]1950XTX presterar bättre än två 6600 med hyffsat stor säkerhet. Du skulle köpt GTS som jag sa till dig.;)
Du ska högaktligen hålla käften. 😉
Jag var ju för övrigt fett tidspressad så jag hade inte tid att vänta in GTS:erna
Vadå, det var ju två dagar kvar till släppet när du handlade?!? Undanflykter!!!!;)
May 1, 2005
denstore wrote: Vadå, det var ju två dagar kvar till släppet när du handlade?!? Undanflykter!!!!;)
Alltså vi unga är ju vana vid att ligga i omkörningsfilen. Fort ska det gå! Till skillnad från de avdankade gubbarna *host* denstore *host* i högerfilen som hytter med näven när man blåser förbi dem.
March 11, 2003
dreamweaver wrote: [quote=denstore]Vadå, det var ju två dagar kvar till släppet när du handlade?!? Undanflykter!!!!;)
Alltså vi unga är ju vana vid att ligga i omkörningsfilen. Fort ska det gå! Till skillnad från de avdankade gubbarna *host* denstore *host* i högerfilen som hytter med näven när man blåser förbi dem.
Om du nu skkulle köra om, varför köpte du en Skoda, när jag kör Aston Martin?;)
March 11, 2003
dreamweaver wrote: [quote=denstore]Om du nu skkulle köra om, varför köpte du en Skoda, när jag kör Aston Martin?;)
För att äldre ändå har synsvårigheter och inte ser när vägen svänger. Det är 100 meter till nästa krök. Jag kommer vara ensam på vägen den 101:a metern ändå. 😀
Mitt GTX går fortare över stubbåkern än vad ditt 1950XTX går på de bästa vägar.....;)
April 13, 2004
Kolla den här sidan på skillndaden: http://www.tomshardware.se/gra.....;chart=196
Pssst: Just i denna upplösning, med denna setupen, är faktiskt ditt kort snabbare än denstore:s
March 11, 2003
Callister wrote: Vafasen.
Varför slår x1950xtx 8800GTX i hl2?
För att Valve mer eller mindre har anpassat sig efter ATi, precis som att det finns en dröse spel som är anpassade för Nvidia.
Fast dra upp upplösningen till en mer realistisk nivå, och kolla vad som händer. 1024X768 är inte direkt en vanlig upplösning för TFT-skärmar, så 1280x1024 är nog en bättre måttstock.
2 Guest(s)