December 2, 2007
Jag satte precis i mitt andra 8800GTS 512 kort, kortet hittas i nTune och går att överklockas ändra fläkthastighet m.m, men när jag prövar att köra endast ett grafiktest i 3d06 så får jag samma poäng som förut och det nya kortet ökar inte i hetta nånting. jag förlorade 500mb ram av nån anledning me, hade 3.300mb förut, nu har jag 2.800.
Vad ska jag göra för att det ska gå igång? jag har satt på bryggan, kan jag ha satt den felvänd? ska jag göra något från skrivbordet?
Tacksam för svar.
December 2, 2007
The Mutt wrote: Det är processorn som begränsar, du lär nog upp i 6Ghz om du ska slippa den flaskhalsen 😉 Prova att klocka processorn lite så får du se 🙂
har du nått program som du rekomenderar att överklocka i då? menar du att jag ska överklocka från 3ghz till 6? det dubbla ju, den lär ju bli över hettad
December 2, 2007
Poontus wrote: programmet heter BIOS.
och nej 6GHz kan du glömma.btw. varför kör du inte 64bit OS? kul att tappa 1.2GB
jag hade problem med att instalera 64bit. det startade inte från skrivbordet och med skiva i bootmenyn så gick det bara vidare och starta upp som vanligt när det skulle ladda 64 instalationen.
1 Guest(s)