May 20, 2008
Tjenare, jo det är så att jag undrar vad exakt crossfire och SLI betyder? och hur man gör för att få det?
har läs att man ska ha speciella modekort broende på om man ska ha SLI eller crossfire? och man använder SLI och Crossfire bara till grafikkort eller finns det andra komponenter man kan använda det till?
tack på förhand! =)
December 27, 2003
Man måste ha specifika Crossfire eller SLI moderkort. CF funkar ej på SLI moderkort och vice versa
SLI betyder "Scalable Link Interace", Crossfire betyder... Crossfire. Korseld
endast grafikkort kan använda dessa funktioner. Vissa tillverkar brukar namnge sina RAM minnen och nätagg med SLI/Crossfire certified men det är absolut inget tvång
May 20, 2008
Cirap wrote: Man måste ha specifika Crossfire eller SLI moderkort. CF funkar ej på SLI moderkort och vice versa
SLI betyder "Scalable Link Interace", Crossfire betyder... Crossfire. Korseld
endast grafikkort kan använda dessa funktioner. Vissa tillverkar brukar namnge sina RAM minnen och nätagg med SLI/Crossfire certified men det är absolut inget tvång
okej, men CF betyder att man ahr två grafokkort som jobbar tillsammans?hur gör man det?
och SLI är bara ett kort eller?
December 27, 2003
de motsvarar varandra, två eller fler grafikkort tillsammans
Crossfire är för ATI kort
SLI är för NVIDIA kort
man kan inte blanda ATI med NVIDIA.
För att det ska fungera måste man ha ett CF eller SLI moderkot, samt en CF eller SLI brygga mellan korten. Det brukar följa med en brygga när du köper ett CF/SLI redo kort, eller moderkort
December 27, 2003
Bjornsson wrote: då har jag en följdfråga. jag har nu ett "Club-3D Radeon HD3870 X2" kan jag då stoppa i ett "GeCube Radeon HD3870X2" och köra crossfire eller måste det även vara samma modell utav grafikkorten?
det brukar fungera bra att köra olika tillverkare. Men alla klockfrekvenser kommer gå likadant. så om något av korten är högre klockat än det andra kommer det att klockas ner en bit
1 Guest(s)