March 11, 2003
kebabbert wrote: Ah, tack för att du påminde mig; jag vill ha ett DX10 kort oxå.
Fast varför? Du kommer nog inte att kunna uppleva bättre grafik med ett 8600GTS än vad du kan med ett 7900GT? DX10 må vara intressant i framtiden, men inga spel stöder det än, och mellanklassskorten lär inte kunna dra någon större nytta av funktionerna.
June 5, 2007
Därför. : o )
Nja, bara en fix ide hos mig. Jag vill ha det mesta passivt kylt. En BE-2160 AMD 45 Watt ligger på ca 27-31 grader under full load. Det borde väl gå att kyla passivt. Och ett DX10, passivt kylt graffe. Allt in i en P190 Antec.
Jag har sett Al Gores film om miljön. Den påverkade mig en hel del. Energiförbrukning är av ondo.
Allt detta ska jag köra Solaris/Windows XP på. Med ett externt chassi med plats för 4 SATA 500GB hårddiskar som jag kopplar in vid behov. Det kör förstås ZFS. Tankar över det jag behöver till systemhårddisken på 250GB.
March 11, 2003
kebabbert wrote: Därför. : o )
Nja, bara en fix ide hos mig. Jag vill ha det mesta passivt kylt. En BE-2160 AMD 45 Watt ligger på ca 27-31 grader under full load. Det borde väl gå att kyla passivt. Och ett DX10, passivt kylt graffe. Allt in i en P190 Antec.
Jag har sett Al Gores film om miljön. Den påverkade mig en hel del. Energiförbrukning är av ondo.Allt detta ska jag köra Solaris/Windows XP på. Med ett externt chassi med plats för 4 SATA 500GB hårddiskar som jag kopplar in vid behov. Det kör förstås ZFS. Tankar över det jag behöver till systemhårddisken på 250GB.
Du kan inte använda DX10 utan Windows Vista.
June 8, 2001
Man kan ju skaffa en 8800GTS och eventuellt en GTX samt Thermalright hr03plus heatpipe kylning. Eventuellt så kan man använda sig av en lågvarvig 92mm fläkt alternativt en 120mm för att hjälpa till lite.
Personligen så ser jag ingen som helst nytta med DX10 kort på ett bra tag.
June 5, 2007
Jag vill inte ha komponenter som drar massa ström. Jag har sett Al Gores miljöfilm, och den påverkade mig mycket. Se den, ni oxå? Den är faktiskt spännande oxå.
Så, en CPU runt 40W. Ett graffe runt 40W. Det blir bra så. Men, vilket graffe? Om vi släpper DX10 kravet, som ni påpekar, vilket Nvidia graffe är bäst runt 40W, då? Nån som vet?
Kan man klocka ned en CPU? Om jag köper en 6600 Core duo CPU (pengar är inget problem), kan jag klocka ned den till 1GHz så den inte drar ström alls? Och när jag vill spela så klockar jag tillbaka den till normal? Typ? Hur bygga en snabb strömsnål dator?
March 11, 2003
kebabbert wrote: Jag vill inte ha komponenter som drar massa ström. Jag har sett Al Gores miljöfilm, och den påverkade mig mycket. Se den, ni oxå? Den är faktiskt spännande oxå.
Så, en CPU runt 40W. Ett graffe runt 40W. Det blir bra så. Men, vilket graffe? Om vi släpper DX10 kravet, som ni påpekar, vilket Nvidia graffe är bäst runt 40W, då? Nån som vet?
Kan man klocka ned en CPU? Om jag köper en 6600 Core duo CPU (pengar är inget problem), kan jag klocka ned den till 1GHz så den inte drar ström alls? Och när jag vill spela så klockar jag tillbaka den till normal? Typ? Hur bygga en snabb strömsnål dator?
I så fall borde en 3600+ X2 med Cool ´n Quite activerat, kombinerat med det där 8600gts-kortet du önskade. Borde i alla fall vara strömsnålt. Kanske inte snabb, men den borde dock dra ganska lite, och ändå gå att spela på hjälpligt.
2 Guest(s)