February 27, 2006
Hej, jag har problem med mitt Asus P4T-E.
Enligt gooogle så ska modekortet stödja ECC och non-ECC minnen. Jag har skaffat 4x128 begade Samsung PC800 non-ECC minnen.
Komponenterna är:
- P4 Northwood 2.0GHz (moderkortet ska stödja NW-prollar)
- Samsung PC800 non-ECC 4x128Mb
Jag har provat alla fyra stickorna och två-och-två. Kan man testa endast ett par minnen och ha två minnesplatser tomma eller måsta man ha dummies. Har hört talas om dummies men vet inte hur det funkar och varför man har dom så det skulle jag vilja veta.
Får ambulansljud hela tiden och enligt manual ska det innebära minnesproblem.
Minnena är begade så vet inte om alla fyra funkar - moderkortet likaså - jag vill veta vad som är fel så jag kan skaffa nytt det som är trasigt - eller om allt är helt hur ska jag göra? Jag har kört CLEAR CMOS också.
ALLA TIPS UPPSKATTAS - skulle gärna vilja få igång denna rigg 🙂
July 9, 2006
February 27, 2006
liinus8 wrote: ska du testa de 2 och 2 måste du ha sånna där dummies.
jag har pajat ett liknande moderkort så skulle gissa på att kvaliten på dessa inte är den bästa längre, men som sagt testa minnerna först.
kolla oxå beep koderna
SUPER! då vet jag varför det blir så konstiga ljud när jag bara kör två minnen utan dummies:D
BEEP-koderna med alla minnen i säger: "no ram detected or installed"
February 27, 2006
Funderingar:
Fan, känner på mig att det är nåt strul med två av stickorna alltså...jag får "rena ambulans-tutljud" när jag har två av minnena på ett ställe och "hackigt konstigt tut-ljud" när jag har dessa på andra stället. Ska testa med dummies när jag får ett par från PreacherMan på måndag:)
2 Guest(s)