June 8, 2001
"soltek is suck
return rate is 57%
don't try it"
http://forum.ocworkbench.com/o.....8;t=002765
Någon som vet om det finns någon sanning i detta? 57% låter väldigt högt.
Skulle vilja höra kommentarer om Solteks moderkort...
May 7, 2001
ehh, skräp? B-aktiga? Kan jag ju knappast påstå. Soltek har börjat få ett mkt bra rykte inom moderkortstillverkning, och i princip alla recensioner jag sett på Soltek 75-KAV och 75-DRV har varit excellent...
Har aldrig varit så nöjd med ett moderkort som mitt Soltek 75KAV.. det funkar helt felfritt, har superb minnesprestanda och är allmänt stabilt.
Den enda nackdelen jag ser med kortet just nu (som hindrar mig från att klocka mer) är att det finns fasiken inte en enda voltmodd som visar hur man gör med soltek kortet...
Min Duron 700 tickar på strålande i 1 gig iafl (7x143) på soltek kortet...
Och Kaleid.. bara för att du nu faktiskt har skickat tillbaka ditt kort så betyder det inte att "Soltek sucks" - return rate is 57%.. Man kan ju undra, var fick snubben på ocworkbench's forum belägg för det han pladdrade på om ??
/Str0BBan
[ Detta inlägg ändrat av Str0Be 2001-06-12 22:59 ]
[ Detta inlägg ändrat av Str0Be 2001-06-12 23:11 ]
June 8, 2001
"Och Kaleid.. bara för att du nu faktiskt har skickat tillbaka ditt kort så betyder det inte att "Soltek sucks" - return rate is 57%.. Man kan ju undra, var fick snubben på ocworkbench's forum belägg för det han pladdrade på om ??"
Nej, du har helt rätt, blir bara litet orolig när min moderkort inte fungerar...
Jag läste en hel del recensioner av moderkortet innan jag bestämde mig för vad jag skulle köpa.
Är faktiskt inte helt hundra på att det är moderkortet som krånglar, kan ju även vara processorn, det får jag väl snart veta...
May 7, 2001
Men om du tar o kollar på vilken bios dom använder til 75-KAV kortet så är det Q4 Beta... ehh.. nu är biosen uppe i Q7, vilket ger sjuhelsikes mkt bättre prestanda
Mina minnestester i Sandra 2001 spöar på deras ref KT133a CAS 2 minne, jag får 545/619
i minnestest...
/Str0Be
1 Guest(s)