July 21, 2006
Tjenare,
Har precis köpt denna fina LCD TV från Sony.
Om jag ska vara riktigt ärlig, så tycker jag inte den var värt pengarna, för att bilden var rent ut sagt dåligt. Eller? Har jag gjort något fel? Kopplat någon sladd lite fel?
Känns rejält surt att betala så mycket pengar för den, när bilden inte ens är "bra".
Snälla hjälp!
May 8, 2001
Jag är ganska säker på att det är en sån som polaren har. Hette något med 10 i och kostade ca 20.000 kronor för ca ett halvår sen. Den tycker iaf jag är grymt bra. Har sett den på Sony Center också matad med HD-material och det såg riktigt trevligt ut!
Kanske kan du berätta lite om hur du kopplat grejerna? Analogsändningar brukar iaf plasma visa lite sämre (och dessutom ser man ju "defekter" lättare när bildytan är större) men jag vet inte hur det är med LCD?
EDIT: Det var inte samma modell såg jag när jag kollade...
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
August 16, 2005
Sethx wrote: Jag är verkligen dålig, hur uppgraderar man från analogt, eller, vad? :S
Lite beroende på hur du bor så kanske du endast behöver en digitalmottagare och nytt abbonemang.
Analog sändning och LCD-TV är ju ungefär som att salta kaffet eller ha ketchup på glassen.
Bor du i hyresrätt/bostadsrätt kan du nog köra digitalt via kabelnätet men annars får du titta på att skaffa en mottagare för antingen marksända nätet eller skaffa en parabol(förmodligen bättre valet iom att viasat och canaldigital snart drar igång HD-sändningar).
1 Guest(s)