Sortera filer på USB minne|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sortera filer på USB minne
Spitfir3
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 77
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 6, 2009 - 1:53 pm
sp_Permalink sp_Print

Hejsan, ursäkta om detta är fel forum sektion, var inte riktigt säker på vart det hörde, men minnen lät ju vettigt 🙂

Jag har ett litet problem med min USB sticka till bil stereon och musik filerna på den. Jag kan inte komma på hur jag skall bära mig åt för att få såväl mapparna som mp3:orna inne i mapparna att sorteras alfabetiskt.

När jag utforskar innehållet på stickan via datorn kan jag förstås sortera som i vilken mapp som helst, men när jag pluggar i den i spelaren i bilen så visas allting i den ordningen som filerna har blivit insatta på minnet.

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1236944
November 6, 2009 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Låter konstigt att den skulle sortera på datum som standard.

Har du rotat runt i inställningarna och kollat om det finns något där?
Läst manualen?

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1236961
November 6, 2009 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Filerna brukar oftast lägga sig i den ordningen du tankar in dom.
Lägg in dom alfabetiskt så borde det funka.

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1236965
November 6, 2009 - 6:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är samma med min MP3-spelar, en väldigt bra sådan från kina förutom att den inte stödjer någon form av stortering. Filerna man lägger in hamnar i den ordning som de skriv till minnet. Markerar man och kopierar en ljudbok fel så blir det inte så roligt.