December 18, 2001
Har ett gammalt SB Audigy, från 2001 tror jag bestämt, och undrar såklart om det fortfarande är bättre än dagens on-board ljud.
För att i mina öron så låter det mycke bättre. Mycket klarare osv. Klarar inte av att få on-board ljudet att låta lika bra.
Så.. Inbillar jag mig eller kan det vara möjligt att ett 13 år gammalt pci-ljudkort är bättre än dagens on-board (iallafall det on-board jag har)?
January 9, 2004
Jag tycker alla externa ljudkort slår de interfererade. Oftast för att dessa är skyddade på ett helt annat sätt. Moderkortets ljud påvärkas alltid att övriga komponenter på ett eller annat sätt. Har dock blivit mycket bättre på senare år. Men kör du med det externa tycker jag 🙂
June 11, 2009
Finns för och nackdelar med båda.
Det inbyggda tar ingen plats och genererar mindre värme.
Ett PCI/PCI-e kort kan skapa väldigt hög DPC latency beroende på vilka effekter och annat lull lull man använder.
Tycker du att ljudet blir bättre med Sound Blaster Audigy så kör med det 🙂
Märker du av märkliga FPS drops eller att ljudet synkas konstigt så kan du kolla upp din DPC latency med detta program DPC Latency Checker
December 18, 2001
Apexi;1293907 wrote: Finns för och nackdelar med båda.
Det inbyggda tar ingen plats och genererar mindre värme.
Ett PCI/PCI-e kort kan skapa väldigt hög DPC latency beroende på vilka effekter och annat lull lull man använder.Tycker du att ljudet blir bättre med Sound Blaster Audigy så kör med det 🙂
Märker du av märkliga FPS drops eller att ljudet synkas konstigt så kan du kolla upp din DPC latency med detta program DPC Latency Checker
Den tackar vi för! 😀
1 Guest(s)