January 13, 2006
December 24, 2002
Det är nog inga problem, brukar finnas nånstans i BIOS där du kan höja den. Men varför ska du höja den för?! Du är medveten om att kortet kan förstöras om du höjer AGP volten och det ger ingen prestanda att höja volten på AGP porten, och du kommer inte kunna klocka högre om du trodde det.
March 6, 2005
Rekomenderas inte att höja agp spänningen ett dugg. Grafikkorten (agp) är byggda för 1.5v och ska inte höjas, det blir ingen skillnad i klockning eller prestanda som Loggo sa. Du måste tagit fel när du menade agp-portens spänning och grafikkortets spännning, och den går inte att höjas i moderkortets bios iaf.
January 13, 2006
Tack för svaren!
Jag har lånat grafikkortet av en kompis som haft problem med det vilket löste sig när han höjde spänningen, kanske var till grafikkortet men är rätt säker på att det ska göras i BIOS, han hittade inte heller alternativet på min dator.
Felet är att det uppstår röda ränder på skärmen vid grafiskt krävande program/spel. Kan ibland leda till att datorn stannar helt. Det blir bättre ju mindre klockat kortet är och just nu är det underklockat för att jag överhuvudtaget ska kunna använda det till spel.
*edit* Grafikkortet heter geforce fx 5900
xt och har extra kylning.
2 Guest(s)