June 6, 2006
Tjenare .
Det är så att i BIOS så kan jag höja spänningen ända upp till 1.550v men ändå fast jag tar över 1.400v så går de ej att få högre . Men det jag undrar är ifall det kanske är nån inställning?
I CBID så står de maximum 1.400v och jag undrar ifall det kanske är en inställning som gör att jag inte kan få över 1.400v ?
Har tagit ett screenshot så ni kan ju kolla på den för att få se exakt hur de ser ut ..
August 16, 2003
haha, du och dina problem igen. så du hra fortfarande inte fått något vettigt svar...
jag tror att det är såhär:
det du ställer in i BIOS är det som processorn får (med viss felmarginal såklart) men ditt moderkort använder sig av chipp/kretsar som dina program du använder inte stödjer.
exempel: mitt Abit AV8 har ett uGuru chipp, det har inte CPU-Z stöd för så även om jag fläskar på med 1.6V så såtr det att jag har 1.350 v
och hur troligt är det att du får spänningen till exakt 1.350 eller 1.400 ?
för att du ska se om du ger din processor 1.4 eller 1.55V så kolla temperaturen, det lär skilja ett antal grader, speciellt i load.
det är min teori i alla fall 😉
June 6, 2006
Japp tyvärr är de jag igen med mina problem 😉 hehe . Men när jag kollar i BIOS på "Pc Health Status" Så står de fortfarande att den är på 1.400v eller mer exakt 1.379v 😛
Men jag kan tästa det du säger . Nått bra program man kan kolla cpu temp i?
Finns det något program man kan kolla tempen i när man är inne i spel? Skulle vara väldigt bra isf 🙂
June 6, 2006
Justja 🙂 Såg nu att du skrev att du hade haft ett Abit av8 😛 Hade ett sådant jag med å hade exakt samma problem som nu 🙂 Därför jag trodde att de va en inställning 😛 Men aja då vare bara att de inte kunde visa mer da 😛
Ska tästa de som du sa kolla tempen alltså .
Ska bara hitta ett program så jag kan kolla när jag spelar 😛
*EDIT*
Jag tästa med speedfan å körde lite superPi. Hade på 1.400v först.. sen tog jag på max vad som gick inne i bios .. Vart ingen skyllnad på tempraturen.. 😕
1 Guest(s)