December 30, 2005
Ok, så felet som verkar uppstå på hans hårddisk har nog inget med kretskortet att göra?
Nu la jag ett bud på 70 kr. Det är rätt så mycket för en trasig hårddisk men lite om man jämför vad en ny, hårddisk med helt kretskort, skulle kosta. Jag kan nog tänka mig att lägga mer om det nu är så.
vad tycker ni om priset?
Jag är ju då ny på tradera. Hur gör man när man har vunnit auktioneringen?
December 30, 2005
ok, kan fråga hur många procenst chans det kan vara att det är fel på kretskortet? Om man nu säger så. Svaret kan ju vara 0,5 % eller helt änkelt 0,001 %, då det är ingenting; alltså helt.
Hmm, att efter "Sluttid: 14 aug 20:45" så ska man skicka lite pengar till FSB genom betalkort kanske? Och så kanske man lyckligtvis får den dagen efter?
March 14, 2001
Ingen här kan säga att kortet fungerar till 100% eller inte, men jag skulle tro att det inte är något fel på kortet, alltså chansen att kortet fungerar är större än att det är något fel på det.
Efter vunnen auktion kommer säljaren maila dig med sitt kontonr m.m. Du skickade därefter pengar till hans konto, när han ser pengarna på kontot skickar han disken till dig på den adress du uppgett antingen den på tradera eller en annan som ger säljaren. Du gör alltså inte något förän säljaren kontaktat dig.
Betala med betalkort, ingen aning, jag använder alltid internetbank där jag för över pengar.
December 30, 2005
Ok, jag tar då hårddisken som den kommer.
Men detdär tradera gör mig oroad. Nu är det ingen som har lagt något hud på den på ett tag. Men det är många som har "besökt" den. Tillexempel när jag är där och tittar så står det 210 och när jag trycker Refresh så kommer det till 217. Någon ligger och lurar tro?
Och kan det bli så att precis 5 minuter innan auktionen tar slut så kommer det någon och lägger 71 på den och så vinner han den eftersom den slutade på honnom.
Jag vet inte vad jag ska göra! Ska jag få panik? Hmm, finns det något sätt att få kontakt med de andra som lägger bud? Vad tror ni de vill göra med hårddisken?
March 14, 2001
Lägg ett högre bud då så är du lite säker. Skulle ingen annan buda något mer blir det inte dyrare för det, utan det är det lägsta bud från varje person bara det överstiger det högsta budet från personen under, om man säger så.
Har person1 högsta budet på 50kr och person2 lägger ett bud på 100kr så blir inte priset högre än 51kr förän person1 eller någon annan lägger ett bud som är högre än det. Skulle då person1 lägga ett bud på 80kr och anse sig inte villa betala mer så ökas automatiskt person2's bud till 81kr.
1 Guest(s)