January 20, 2003
Fick ett störande fel idag, alla spel som körs i fullscreen minimeras och om man försöker maximera så hoppar den bara tillbaks till desktop och de fastnar i minimerat läge.
Det hela började väldigt skumt, skulle starta upp BF2 som jag lirat ett par dagar nu utan problem och den bara slängde ut mig från spelet innan loginrutan och sen var det kört.
Sen försökte jag med några andra spel, WC3 och C&C3 som fungerade, sen pillade jag på BF2 igen fick igång det i windowed mode men sen så funkade inte WC3 och C&C3 helt plötsligt.
Har kört om alla drivrutiner (chipset, ljudkort och gfx), testat ett antal olika versioner av catalyst utan någon framgång.
Har kört virusscan och spyware scans och ingenting hittades samt stängt av allt som går att stänga av i aktivitetshanteraren.
Har tidigare haft liknande problem men då var det refreshlock som strulade, har nu sett till så att inga sådana program stör.
Kan också tillägga att alla spel har fungerat problemfritt hur länge som helst men idag tog det stopp och det skumma är att jag lirade lite BF2 tidigare idag och hade inte gjort någonting mellan spelsessionerna som skulle ha ändrat någonting i systemet.
Någon som har tips på vad som kan orsaka det här? 🙂
Som sagt, allt som körs i windowed mode fungerar.
Edit: lite relevant info: Kör Windows XP X64, C2D cpu, P5B mobo (965 chipset), ATi X1900XT och allt är oklockat för tillfället pga debug...
Edit2: Har fått igång BF2, men det fungerar bara tills man slutar lira.
Kör windowed, ändrar upplösning (till vad som helst förutom det som körs just då) kör igång spelet igen i fullscreen menyerna ser konstiga ut men spelet fungerar när du väl laddar en karta men om man pillar på grafikinställningarna eller startar om spelet så måste man köra samma procedur igen :/
Spel som fungerar utan problem och i fullscreen och vilken upplösning som helst: Colin McRae DIRT, HL2/CSS, alla gamla C&C spel och EVE online.
Edit3: Bild på vad som händer i DxDiag Direct X test...
Detta händer även med tangentbordet och alla kontroller urkopplade.
1 Guest(s)