August 19, 2001
Kan ngn hjälpa mig? JAg har köpt nedanstående komponenter å Project I.G.I hackar i 1024x768 32 Max texture detail. Är inte detta lite mysko? Jag kör med De nyaste win2000/XP-drivrutinerna i win2000. Jag har testat det mesta. Datorn låser sig också när jag går in i biosen å aktiverar system speed - fast, precis innan win2000 ska laddas. Processorn kan inte vara för varm, det varmaste jag har bevittnat är 49 grader efter ett par timmars spelande. Man tycker ju att ett sådant gammalt spel som Project I.G.I ska flyta med ett sådant system som jag nyss lagt ut pengar på :sad:. Finns det inga drivers eller updates till AMD761-chipset eller hänger det på southbridgen, kontrollerad av VIA. Har redan testat med VIA 4in11, det funkade inte. Jag har flashat BIOSen med den senaste versionen... snälla ngn... HJÄLP!
September 1, 2001
Har också en AMD, och jag fick lägga in både via 4in1 och någon amd patch som fixxar en reg nyckel som skall vara enligt nedan:
[HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management] "LargePageMinimum"=dword:ffffffff
vet inte om det hjälper men, det är en bit på vägen iaf...
March 18, 2001
Kan nog tyvärr vara så att spelet i sig är dåligt kodat, vi köper ju bättre och bättre grejer idag, det i sin tur betyder att spelmakarna inte behöver optimera sin spel. Vi har ju kraften i våra datorer idag att kunna köra dåligt optimerade spel hyfsat iallafall. Så tror jag att det är...
2 Guest(s)