July 24, 2008
Tjo, tänkte måla chassi sidan som är tråkigt svart:D
tänkte skriva "SNODDAS" i skön grön färg!
vet någon hur jag skall gå till väga? eller är det bara att köra på fint sandpapper och nån random metall spray färg? 🙂
Vad ska man "lacka" med efteråt så det blir snyggt? eller behövs det ens:S
Nämn helst saker som går att köpa i en färg butik då jag ska besöka en imon för o inhandla sakerna:)
Tack på förhand.
November 4, 2001
Ska du börja slipa måste du slipa allt och lackera allt... Som jag förstod det vill du bara spraya dit texten eller hur?
Då räcker det med att bara tvätta av ytan så den är fri från smuts och fett, sen maskerar du det som inte ska sprayas. En schablon med texten bli bra tex. Tänk på att de flesta chassin inte har en slät lack utan den är lite vågig, tyvärr brukar detta leda till att färg kommer under schablonen/maskeringen om man inte är väldigt noga. Efter att du har sprayat ett par lager är det klart. Vill du klarlacka för att få lite extra lyster kan du det men då måste du klarlacka hela chassit. Att klarlacka ett helt chassi kräver att man är van annars blir det sällan bra så den biten tycker jag du kan skippa.
January 4, 2008
glöm inte att ta av maskeringen INNAN färgen torkat helt. om du väntar med att ta av den tills färgen har torkat så kommer färgen att fästa på markeringen i kanterna med följden att du kommer dra bort stora bitar av färgen! Jag vet av erfarenhet...
Alltså, vänta tills den har torkat så att den inte rinner, då tar du av maskeringen!
Lycka till och visa gärna resultatet!
1 Guest(s)